י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ליצמן בפולין: פגישות עם אישי ממשל ובקברי צדיקים

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נמצא בפולין בביקור רשמי: נפגש עם נציגי הממשל, דן ועודכן בנושאי רפואה משותפים בין המדינות, וביקר בקהילות יהודיות ובבתי הקברות

בבית הקברות בוורשה
בבית הקברות בוורשה

במסגרת נסיעתו הרשמית לחו"ל, לצורך לימוד והיערכות להתמודדות עם 'שפעת החזירים', הגיע סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לפולין - שם הוא מקיים ביקור רשמי, נפגש עם נציגי הממשל, דן ועודכן בנושאי רפואה משותפים בין המדינות, וביקר בקהילות יהודיות ובבתי הקברות בהם טמונים אדמו"רים וגדולי עולם זי"ע.

מסעו של ליצמן בפולין החל אתמול (ב) בביקור בוורשה, שם קיבלה אותו משלחת רשמית בראשות בראשות צבי רבנר, שגריר ישראל בפולין, שאף נלווה לסגן השר לאורך כל הביקור בוורשה, נציגי הקונסוליה ואנשי ממשל בפולין.

לאחר תדרוך קצר, פנתה פמליית סגן השר לבית הקברות הגדול בוורשה, שם נשא תפילה על ציונו של רבי נחמיה אלתר זצ"ל, שאתמול חל יום ההילולא שלו.

בהמשך נקבעה לסגן השר פגישה עם השרה הממונה על הנושאים היהודיים בלשכת נשיא פולין. במהלך הפגישה עלו לדיון נושאים שונים בתחום יהדות התפוצות וצרכי הקהילות היהודיות במדינה.

במרכז ביקורו נועד ליצמן עם סגן שר הבריאות של פולין, יעקב שולץ', בה נכחו כל צמרת מערכת הבריאות של פולין וראשי המחלקות הרפואיות במדינה. בפגישה נידונו קידומם של שיתופי פעולה אסטרטגיים בנושאי בריאות ורפואה שבין ישראל ופולין, זאת כהמשך להסכם רשמי שנחתם בעבר.

סגן שר הבריאות הזמין את נציגי מערכת הבריאות בפולין לביקור גומלין בישראל. כן הועלה נושא שפעת H1N1 והתפשטותה. ליצמן עודכן על ההיערכות בפולין כחלק מהמאמץ העולמי למלחמה בנגיף השפעת.

פמליית סגן שר הבריאות יצאה מהפגישה לביקור מיוחד בגורה קלוריה – עיירת גור בפולין, וביקרה בבית הקברות בו טמונים האדמו"רים לבית גור, בעל חידושי הרי"מ ובעל השפת אמת זי"ע,

סגן השר ביקר גם בבית חב"ד בוורשה, ועמד על פעילותם העניפה, התרשם ממסירותם למען שימור הקהילה היהודית, והציע את עזרתו בתחומים שונים לשליחי חב"ד במדינה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}