י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"ושילומת רשעים תראה" • רשמים ודמעות

בני קהילת חב"ד בלוד, המומים ומזועזעים. איש לא יודע מה הוביל למוות הנורא, אבל כולם יודעים שאחד מפרחי הקהילה נקטף. כך נראתה לוד החרדית ביום בו התבשרה המשפחה על האסון • דרכי לוד אבלות

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

אווירת נכאים שפופה שלטה בכיפה לאורך היום הקשה שנחת על לוד החרדית באמצע הקיץ. קהילת חסידי חב"ד המגובשת בעיר, התעטפה אבל. הנופש ואווירת השחרור שבאה שבעקבותיו, נמוגה-הלכה לה.

בן הקהילה, בעל הדמות הפעלתנית והחיונית, נרצח. בדם קר.

ראינו את בני הקהילה בשעות שקדמו להלוויה. כולם דיברו על הטרגדיה. ניסו לחבר קצוות ולפצח את התעלומה הגדולה.

שמענו את הצרחות האיומות שבקעו מבית משפחת מיריאשוילי, בשעה שבה הגיעו אל הבית קציני משטרה קרי הבעה והודיעו לבני המשפחה את ההודעה המרה מכול. הם פשוט סירבו להאמין, והתקשו לחתום על המסמכים.


כתבות בנושא:

דרכו האחרונה • וידאו לצפיה
עיני עיני יורדה מים • גלריה דומעת
אבל אשמים אנחנו
חב"ד מתגוננת: "המשפחה לא רצתה עזרה"
פריצת דרך בחקירת הגופה: קולות בכי בבית המשפחה
"רק ביום שלישי נדע מי הנרצח"
מי אתה רפאל מיריאשווילי?


רפאל היה משתתף קבוע בשיעור-ערב שאותו ייסד בעצמו. חבריו לשיעור מתקשים להשלים עם לכתו. הם כואבים ודואבים. יושבים על ספסל ברחוב וממאנים להאמין.

"המשפחה לא האמינה שהוא נרצח, עד לרגע האחרון", מספר ר' חיים גלינסקי, המתגורר בסמיכות לבית המשפחה. "הם נאחזו כל העת בתקווה שהוא חי, שהוא שוהה בסמיכות לקברי צדיקים".

"יצאנו לחפש אותו בכל מיני מקומות, בעיקר במקומות שהוא אהב ללכת אליהם", מספרים חבריו של רפאל, שמזה ימים ארוכים לא נתנו שינה לעיניהם. "היינו בטוחים שנמצא אותו. משמיים רצו אחרת".

הרב יעקב גלויברמן, בן הקהילה החב"דית בלוד, מתהלך בין האנשים, מתמרן בין ההתגודדויות, ומעדכן כל העת על התפתחויות אותן הוא שומע מפיהם של אנשי משטרה. "הקהילה דאגה לרפאל באמת ובתמים. הייתה כאן התגייסות כללית – אבל בד בבד, נזהרנו בכבודה של המשטרה, שהעדיפה שלא לעשות מכך סיפור גדול. לא ידענו שהסוף יהיה כל כך עצוב".

רב הקהילה, הרב ברוך בועז יורקוביץ, מרעיף דברי חיזוק על אנשים שרוחם נפלה בעקבות הרצח המזעזע. הוא מזכיר את מעשיו הטובים של הנרצח, ואת עובדת היותו מזכה יהודים בהנחת תפילין. "כל מי שביקש ממנו משהו, נענה מייד", מציין הרב.

בשעת לילה, מובאת המיטה אל רחבת בית הכנסת חב"ד בשיכון. הוא עטוף בטלית דוממת. העיניים מצטעפות בדמעות, נקרעות מתוגה. איש אינו יודע מתי נרצח רפאל, באלו נסיבות ובאיזו צורה.

"באברתו יסך לך, ותחת כנפיו תחסה", ממלמלים כולם עם צאת מסע ההלוויה, עם תום דברי החיזוק הקצרים שנאמרו מפי רב הקהילה ובני המשפחה. "רק בעיניך תביט, ושילומת רשעים תראה".

אותם רשעים שאיש לא יודע עדיין את זהותם - את שילומם יראה רפאל, בעולם שכולו טוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}