י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

עמוד של נס • מרגש

נס של ממש בחסידות ויזניץ' בב"ב: במהלך עבודות ההרחבה של בית המדרש, הגיע אחד מזקני החסידות וביקש לעצור את הריסת אחד העמודים. לאחר בדיקה עם המהנדס התברר: הבניין ניצול מקריסה

האדמו"ר מוז'ניץ. תמונת ארכיון
האדמו"ר מוז'ניץ. תמונת ארכיון

"בויז'ניץ התפילות מתקבלות עוד לפני שיצאו מפי החסידים", כך פותח אחד מחשובי חסידי ויזניץ' את סיפורו המדהים.

בית המדרש של חסידות ויזניץ' בבני-ברק כבר צר מהכיל את הבאים בשעריו. הגידול הטבעי בחסידות הביא לכך שהרצוי רחוק מאוד מהמצוי. ואם בימים כתיקונם עמוס בית המדרש לעייפה, הרי שבימים נוראים על אחת כמה וכמה.

ישבו נכבדי החסידות כדי לטכס עצה: איך פותרים את מצוקת הדיור הרוחנית והגשמית בימים שבין כסה לעשור; מהיכן מוצאים מקום לאלפים המתדפקים בשערי בית המדרש וצווחים מנהמת ליבם: הבו לנו מקום להתפלל ליוצרנו. נמנו וגמרו, כי אזלו הברירות והפתרונות הזמניים, וכי ההכרח לא יגונה ובית המדרש המיתולוגי של חסידות ויז'ניץ - יורחב.

וממחשבה למעשה: זימנו בעלי מלאכה שהציעו את הצעותיהם, ובשבועות האחרונים עובר בית המדרש הויז'ניצאי מתיחת פנים שתפתור את מצוקת הדיור החריפה בימים הנוראים הבעל"ט.

והיום, מספר החסיד הנכבד, ארע דבר נס של ממש. תוך כדי עבודת הבנאים החרוצים, הגיע אחד מזקני החסידות וביקש מהם לעצור ממלאכתם. הללו שרגילים לקבל פקודות מבעלי מלאכה מיוזעים, התפלאו למשמע הבקשה מהאיש הדור הפנים. לאחר שביררו על מה קמה המהומה, אמר להם החסיד כי ברצונו לדבר עם האדריכל שבנה את הבניין, לפני שיבצעו את פירוק אחד העמודים אותו עמדו לעקור ממקומו.

בשיחה שערך החסיד עם האדריכל, הבהיר האחרון כי העמוד המדובר הינו עמוד תומך מרכזי: "באם היו מורידים את העמוד, הבניין כולו היה נופל על יושביו", אמר בהיסטריה.

החסיד שלא ידע למה חשש מעבודת הבנאים, ומדוע התעורר לפתע להתריע, הבין כי יד ה' הייתה זו בכדי לאפשר לאלפי החסידים להתפלל במקום מרווח בימים הנוראים. "הלוואי שהתפילות שהתקבלו עוד טרם עלייתן ישפיעו שפע לכל עם ישראל ישראל לאחר שיגיעו לשמיים", מסיים מיודענו את השיחה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}