י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

וילך יעקב לדרכו • יומן מסע מצולם

מי שמחפש להנות משלל הפינוקים האמריקאיים מוטב שלא יצטרף לנסיעות העבודה של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן • 'בחדרי חרדים' מגיש יומן מסע מצולם מביקור סגן השר בארצות הברית • סיקור מיוחד

וילך יעקב לדרכו • יומן מסע מצולם

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, יצא השבוע לארצות הברית לביקור שאורכו כעשרה ימים. מי שחשב על מלונות פאר, ארוחות במסעדות גורמה, ושאר הנאות משלל הפינוקים האמריקאיים, מוטב לו שלא יצטרף לנסיעותיו של ליצמן.

ליצמן שאינו מרבה בנסיעות לחו"ל, מנצל את ימיו בניכר עד לשד שניותיהם. מי שיעקוב אחרי הדיווחים שמגיעים מאמריקה, יבחין כי כמות הפעילות של סגן השר באמריקה שווה לפעילות של מספר נסיעות של שרים ונושאי משרות אחרים.

רק לשם השוואה: בימים אלו נמצאים בדרום קוריאה כעשרה חברי כנסת מכל סיעות הבית. חברי הכנסת שנסעו על מנת לקדם את יחסי המסחר בין המדינות הודיעו כי את הימים הקרובים יקדישו לאימונים למשחק כדורגל שייערך בין חברי הפרלמנט משני המדינות. קצת קשה שלא לזלזל בעיסוק המסיבי של חברי הנסת הנהנים מאוירת הנופש הקוריאנית כשרואים את פועלו סגן השר יעקב ליצמן.

אתר 'בחדרי חרדים' מגיש יומן מסע מקוצר ממהלך ביקורו של יעקב ליצמן בארצות הברית:

את המסע פתח ליצמן בבתי חולים מובילים בארה"ב, בהם ביה"ח מיאו-קליניק שבמיניסוטה. במרכז הביקור עמדה פגישתו עם צמרת משרד הבריאות האמריקאי בוושינגטון, בה השתתף עמיתו סגן שר הבריאות, בכירי המשרד וראשי מערכת הבריאות העולמית.

סגן השר סקר בפניהם את היערכות ישראל ועידכן אותם בהתפתחויות בארץ, במקביל למאמצים הבינלאומיים שישראל עושה להשגת מימון תקציבי לרכישת חיסונים נגד השפעת לקבוצות הסיכון. סגן השר הבהיר שקבע עם ראש הממשלה נתניהו חלוקת עבודה מסודרת ביניהם וכי מאמצים אלו נעשים בשיתוף פעולה מלא ותיאום הדדי.

ליצמן אף העביר בקשה לעזרת ארה"ב ברכישת תרופות מתוך מלאי ענק שהועמד לרשות ארה"ב לתרופות אלו. נציגי הבריאות האמריקאית אף הודיעו להרב ליצמן על ההחלטה להגדלת התקציב לנושא בכ 7 מיליארד דולר נוספים, במטרה לאפשר התמודדות מספקת עם המגיפה.

ליצמן נפגש למחרת עם שגריר ישראל בארה"ב, מר מייקל אורן, ודן עימו בהיערכות העולמית למניעת התפשטות השפעת בעולם.

אך מזריקות לבד, לא תבוא הישועה לעם ישראל: ליצמן ניצל את שהותו בארה"ב כדי לסיור במוסדות התורה, מרכזי הקהילות בארה"ב, בתי חב"ד במקום, כן התקבל במעונו של כ"ק האדמו"ר מסיקווירא, ועלה להשתטח על ציונו של הרבי מליובאויטש זצ"ל.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}