י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

בן של בכיר בש"ס נעצר באירופה • חשיפה

בן של בכיר בש"ס נעצר בשדה התעופה בבלגיה. העילה: שהות יתר במדינות האיחוד האירופי ללא היתר. כל המאמצים לשחררו עלו בתוהו - עד לסוף המפתיע • השד העדתי הגיע לאירופה?

בן של בכיר בש"ס נעצר באירופה • חשיפה
אילוסטרציה צילום: ארכיון בחדרי

לא כך תיאר לעצמו בנו של אחד מבכירי ש"ס את ביקורו באירופה. הבן (שמו המלא שמור במערכת, ופרסומו נמנע מסיבות מובנות), שנסע לביקור בארצות אירופה למשך מספר חודשים, שהה בלונדון, ולאחר מכן טס לבריסל. אלא ששם הפנה אותו הפקיד לחדר בו שוהים אנשי משטרת הגבולות. בחדר קיבל הבחור הצעיר הודעה כי הוא עצור.

השמיים נפלו על הבחור. לצרה זו מה עושה? על מה החליטו האירופאים לעצור אותו? האם האפליה העדתית הגיעה עד לחדרים האפלוליים של משטרת הגבולות בבריסל?

אלא שמהר מאוד התבררה הסיבה. החוק של האיחוד האירופאי קובע כי תיירים המגיעים מישראל לאחת ממדינות האיחוד האירופי, אינם זקוקים לוויזה על מנת להיכנס. אולם הפטור מוויזה ניתן עד שלושה חודשים. מי שמבקש לשהות במדינות 'האיחוד' יותר משלושה חודשים זקוק לאישור מיוחד.

מיודענו, ששהה באירופה יותר משלושה חודשים, נעצר. בכירי ש"ס נכנסו לעובי הקורה, וניסו להשתדל אצל בכירים בבריסל, אולי יחוסו אולי ירחמו, אך דבר לא עזר. האירופאים הקשיחו עמדות, ואמרו: אין על מה לדבר. מי שעבר על החוק -, מחוייב לשלם על כך במטבע קשה.

אחד מאנשי החוק הוסיף: "אירופה זו הבית שלנו, לא כל אחד יכול לבוא להיכנס ולשהות במקום. צריך לקבל אישורים". כשהחיוך מרוח על שפתיו, הוסיף הפקיד בסרקזם: "תגיד, אצלך בבית תסכים שאחד יתאכסן ללא רשותך?".

לא הועילו תחנוניו של הבחור כי לא ידע על החוק. הוא נאלץ לבלות בבית המעצר במשך יומיים. בכירים בש"ס יצרו קשר עם יהודי אנטוורפן, שדאגו לאוכל כשר עבור הבחור, והכניסו לו את תפילין וסידור.

לאחר יומיים מתוחים, הודיעה משטרת הגבולות כי היא מסכימה לשחרר את הבחור, בתנאי שיראה להם כרטיס טיסה לארץ, עוד באותו ערב. הבחור, שתוכניותיו להמשיך במסעו באירופה נגוזו כבר בבית המעצר, הסכים בשמחה לתנאי, והיום (ד) בשעות הבוקר הופיע בשערי נמל התעופה לשמחת משפחתו המודאגת.

נוסעים לאירופה? זכרו: לא יותר משלושה חודשים!
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}