י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

חב"ד מתגוננת: "המשפחה לא רצתה עזרה"

פרשיית היעדרותו הטראגית של רפאל מיריאשווילי (זוהר), מותירה הרהורים נוגים על התנהגות חסידי חב"ד בפרשייה הקשה. הרב מנחם ברוד: "העניין לא קיבל תשומת לב ראויה. חבל שלא טיפלנו"

רפאל מיריאשווילי (זוהר),. חבדניק או לא?
רפאל מיריאשווילי (זוהר),. חבדניק או לא?

פרשיית היעדרות הטראגית של רפאל מיריאשווילי (זוהר) ז"ל, מותירה הרהורים נוגים על התנהגות הציבור החרדי בכלל וההנהגה החב"דית בפרט, כשאחד מבניו נופל בין הכיסאות מבחינה סקטוריאלית.

כולנו זוכרים את ההתגיסות החב"דית ההמונית למען בני הזוג הולצברג הי"ד שנרצחו בידי בני עוולה בבית חב"ד במומביי. כולם התפעלו מהמסירות והסולידאריות שהפגינה הקהילה החב"דית כלפי בני קהילתם. אכן, ראוי להתפעלות. ראוי לחיקוי. ראוי להערצה.

אך ההתנהגות סביב פרשיית היעדרותו של רפאל, מותירה הרהורים נוגים: האם ההתנהגות בפרשת הולצברג נבעה מסיבות יח"צניות, האם במקרים בהם אין באזז תקשורתי, אין לנוגעים בדבר סיבה טובה לעזור לנזקק. האם כשמדובר בבחור בעל עבר 'פלילי', לא מתגייסת המערכת המשומנת לעזרתו.

הנעדר רפאל התגורר בשיכון חב"ד בלוד. הוא למד בבית הספר היסודי של חב"ד, ולמרות שנעדר מביתו כבר יותר מחודש, לא ראינו התגייסות של קהילת חב"ד לעזרה בחיפושים. אולי הטיפול בנעדר שלקה בבית המשפט בעונש מאסר אינו נראה יח"צני דיו, אך ההתעלמות המוחלטת נראית לא טוב. ממש לא טוב.

דובר חב"ד הרב מנחם ברוד אומר לאתר 'בחדרי חרדים': "האמת היא שאני עצמי לא שמעתי על היעלמותו של הבחור עד מציאות הגופה בבית דגן".

• איך אפשר להסביר את זה. בהודו ראינו את חב"ד בתפארתה. האם לא רציתם להזדהות עם נעדר בעל עבר פלילי?

"אין שום מקום להשוואה עם הודו. שם היתה התקפה טרוריסטית על בית חב"ד ועל שלוחים רשמיים של חב"ד. כאן היה עניין מקומי שגם פרטיו היו מעורפלים ולא לגמרי ברורים. אלה דברים שבדרך כלל מטופלים על-ידי הקהילה המקומית, והיא זו שמנסה לגייס עזרה. דיברתי עם ראשי הקהילה בלוד והם אמרו שהתעניינו ורצו לעזור, אבל נציגי המשפחה אמרו להם שזה בסדר והוא נמצא בצפון. כך שלא היה ברור לגמרי שהבחור בסכנה".

• זו סיבה מספיקה לא לעזור?

"בהחלט עזרו, והרבה מתנדבים משיכון חב"ד יצאו לחיפושים, אבל בדיעבד נראה שהעניין לא קיבל את תשומת הלב הראויה. אני מבין שהאם היתה היחידה שהביעה דאגה לשלומו, וניסתה להזעיק עזרה, והיו בני משפחה אחרים שהניחו כי הבחור בסדר ובוחר להיות לבדו. חבל שהעניין לא טופל ביתר אינטנסיביות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}