י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

האברך שטבע, נלחם על חייו

מנזקי בין הזמנים: אברך שחה להנאתו בחוף ללא מציל באשדוד, ולפתע צלל למים. כוחות ההצלה התאמצו לבצע באברך פעולות החייאה, ופינו אותו במצב קשה. הציבור נקרא להתפלל עבור יעקב משה בן ציפורה

האברך שטבע, נלחם על חייו

השבוע השני לימי בין הזמנים עומד לקראת סופו. ואם נראה היה בתחילה שלקחי השנים שעברו הופקו והציבור נוקט זהירות יתר, בא המקרה שאירע בשעות הצהריים באחד מחופי הדרום, וטופח על הפנים.

הקורבן הפעם הוא אברך בגילאי ה-20 מבני-ברק, שביקש לנצל את ימי החופשה ולשחות להנאתו בחוף מיאמי באשדוד. כעת הוא נאבק על חייו, לאחר שטבע לא הרחק מקו החוף.

השגרה בחוף נשברה בעקבות מקרה הטביעה, וקריאות "הצילו" נואשות החרידו את הסביבה וגברו על הגלים השוצפים. מכיוון שהחוף אינו מוכרז וסוכת מצילים איננה בנמצא, הוזמנו כונני 'איחוד הצלה דרום' למקום. המתנדבים חשו להציל את הטובע, שבלע מים רבים ואיבד את הכרתו.

צוות פרמדיקים הצטרף לכונני 'איחוד הצלה דרום' בהמשך לפעולות ההחייאה שנעשו באברך שטבע. מאחר שניידת טיפול נמרץ לא הייתה באזור, חלף זמן ארוך שנדמה כנצח, עד שהובאה נט"ן מקריית מלאכי. הפצוע, בנו של מתנדב 'איחוד הצלה', הועבר במצב קשה לאשפוז בבית החולים ברזילי באשקלון.

ההחייאה שבוצעה הצליחה לייצב את מצבו של האברך, המוגדר כעת קריטי אך יציב.

מעט לאחר השעה 11.00, התקבל הדיווח על מקרה הטביעה. קרובי משפחתו של הטובע, שראו את יקירם טובע לנגד עיניהם, פנו למציל שישב בחוף סמוך ודיווחו לו על המקרה. המציל, שיצא במהירות למקום, הצליח לאתר את הטובע ולמשותו מן המים, בסיועם של רוחצים חרדיים שהיו במקום.

"הגענו למקום לאחר דקות, וביצענו בטובע פעולות הצלה", מספר מתנדב 'איחוד הצלה' שחש למקום ל'בחדרי חרדים'. "המתנו זמן רב עד שהגיעה ניידת טיפול נמרץ מקריית מלאכי. ביצענו בו החייאה מורכבת, כולל שימוש במכות חשמל".

כעת נלחם האברך על חייו במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים ברזילי באשקלון.

הציבור נקרא להתפלל לרפואתו של האברך יעקב משה בן ציפורה

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}