י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"ישבתי, אמרתי תהילים, והתפללתי לקב"ה שיציל אותי"

כוחות משטרה ומתנדבי כוחות ההצלה חיפשו מאתמול אחר בן 14 מבני-ברק שעקבותיו אבדו באזור הכרמל. הבוקר הוא נמצא - במרחק כ-10 ק"מ מהמקום שבו נעלם - כשהוא תשוש. לאחר בדיקות בבית חולים, שוחרר לביתו • מה עבר עליו בלילה? • תמונות

יעקב שינקולסקי יחד עם אביו בבית החולים . צילום: אהרן ברוך ליבוביץ

יעקב שינקולסקי, הנער בן ה-14 מבני-ברק, שנעדר מאז אתמול (ג) בשעות אחר הצהרים, שנעלם במהלך טיול משפחתי - נמצא בכניסה לוואדי, סמוך לנחל גלים, מדרום לטירת הכרמל.

הילד נמצא בקצה רחוב החרוב שבטירת הכרמל, המשמש גם ככניסה לוואדי גלים, במרחק כ-10 ק"מ מהמקום שבו נראה לאחרונה אתמול.

כוחות משטרה בסיוע מתנדבי זק"א וכחות ההצלה חיפשו אחריו במהלך כל הלילה, בסיוע מסוק משטרתי, פרשים וכלבי גישוש, לאחר שאבדו עקבותיו באזור הכרמל. במהלך הלילה החליט הנער לעצור באחד המקומות וישן תחת עץ. הבוקר החל בצעידה באחד השבילים, ואז נמצא, על-ידי גשש בדואי בערוץ הנחל, כשהוא תשוש, אך בריא ושלם.

הוא פונה לתחנת המשטרה, לטיפול מד"א, ולידי הוריו המאושרים. "הנער קיבל נוזלים מצבו התייצב ומוגדר טוב, המדדים הרפואיים שלו תקינים, אך הוא נראה תשוש", סיפר החובש משה אדלר ממד"א מרחב כרמל, שטיפל בנער.

הנער העייף הושקה במים, ופונה באמבולנס מד"א עם אמו, לבית החולים 'רמב"ם', להמשך בדיקות ומעקב.

מאיר שינקולסקי אביו של הנער, סיפר, ל'וואלה': "הוא חיוור וחלש, אך בריא ושלם. כשראינו אותו חיבקנו ונישקנו אותו". לדברי האב, "יעקב נמצא רחוק מהמקום בו טיילנו. אנו רוצים להודות לכל הכוחות שסייעו בחיפושים".

הנער, תושב בני ברק, הגיע יחד עם הוריו ו-12 אחיו ואחיותיו - שהקטן שבהם בן שנה - לטייל באזור נחל ספונים. "טיילנו בנחל לפי מסלול שאמור היה להתפרס על פני שעתיים עד שלוש שעות. לאחר כארבע וחצי שעות, כשהיינו רחוקים עדיין מנקודת הסיום, הבנו שכמות המים שנשארה הייתה מועטה ביותר ולכן אנחנו בבעיה", סיפר מאיר, אביו של הנער, ל'וואלה! חדשות'. "כדי לפתור את בעיית המים התפצלנו לשתי קבוצות של שישה ושבעה מבני המשפחה".

התינוק בן השנה של המשפחה התייבש - וחולץ במצב טוב.

האב: "יעקב היה בקבוצה שהלכה ראשונה, וכ-20 דקות לפני הסיום אמר לאחיו שהוא רץ לאוטו כי צריך למהר. למרות שאחיו ניסו למנוע זאת ממנו, הוא רץ קדימה ואז נעלם".

שוקי בריף פיקד על צוות זק"א ששהה באיזור מרגע קבלת ההודעה על ההיעדרות. הצוות שהוא עמד בראשו מנה כ-30 איש, שהחלו את החיפושים אתמול בערב, עד למציאת הילד.

לאתר 'בחדרי חדרים' הוא מספר: "לאורך כל הלילה, הייתי עם המשפחה. לא רואים הרבה משפחות עם אמונה וביטחון מהסוג הזה. הם לא הרפו לשניה מהתפילות, ולא פקפקו לרגע בעובדה שהילד יימצא. האמא היא מסוג הנשים שמחזיקות את עם ישראל, לא רואים כאלה דברים בכל יום.

"כשהילד עצר את מכונית המשטרה, בשעות הבוקר המוקדמות, לקחתי אותו לבית החולים, הוא סיפר לי איך כל הלילה הוא ישב בשטח ואמר תהילים, התפלל לקב"ה שיציל אותו. לא התפלאתי. אם יש לו כאלה הורים, זה טבעי שהילד ייצא ככה.

"הוא יצא מבית החולים ומצבו טוב, ברוך ה'. עכשיו מי שנשאר זקוק לטיפול אלו המתנדבים שלא ישנו כל הלילה".

בראיון ל'וואלה', סיפר יעקב שינקולסקי: "במהלך הלילה התפצלנו, הלכתי בטעות לימין במקום לשמאל, ראיתי שטעיתי וחזרתי ואז הגעתי לשדה ענק עם קוצים. חיפשתי כיצד לצאת משם, אבל לא הצלחתי. נשכבתי מתחת לעץ ונרדמתי ומדי פעם התעוררתי מקולות של תנים. בבוקר מצאתי שביל והתחלתי ללכת בו וכשהגעתי לסופו צעקתי שאני רוצה מים, אבל אף אחד לא שמע.

"אחר כך הגעתי לצריף שבו נתנו לי לשתות ואז המשכתי ופגשתי בשוטרים שאספו אותי".

עוד סיפר שנקולבסקי: "לא היתה לי דרך להודיע היכן אני מפני שלא היה לי טלפון נייד. הסתכלתי מסביבי שמא אפגוש באחיי וקיוויתי כל הזמן שמחפשים אותי ובסוף גם ימצאו אותי".

יעקב שינקולסקי בבית החולים. לצידו, איש הצלה גוש דן , שוקי בריף. צילום: זקצילום: יעקב שינקולסקי בבית החולים. לצידו, איש הצלה גוש דן , שוקי בריף. צילום: זק
יעקב שינקולסקי בבית החולים. לצידו, איש הצלה גוש דן , שוקי בריף. צילום: זק''א

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!