י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

שאלות ותשובות בנושא ביטוח המשכנתא

מה הצעד הבא לאחר אישור המשכנתא? כמה עולה הביטוח? למה אני זקוק ליועץ משכנתא ומה קורה לביטוח לאחר פרעון המשכנתא? כל התשובות בכתבה שלפניכם

  • כ"א אב התשס"ט
שאלות ותשובות  בנושא ביטוח המשכנתא

בשעה טובה קיבלתי מהבנק אישור למשכנתא. האם אני חייב כעת ביטוח למשכנתא?

ראשית, מזל טוב ובהצלחה. כן, אתה מחוייב לעשות ביטוח למשכנתא אחרת הבנק לא יעניק לך אותה.הביטוח כולל ביטוח חיים וביטוח למבנה. ביטוחים אלו מבטיחים למעשה שההשקעה הגדולה של חייך והנכס אותו החלטת לרכוש יהיו מוגנים במקרה של מוות ח"ו תוכל להחזיר את סכום ההלוואה. חשוב לזכור כי ביטוח המשכנתא יהיה תמיד משועבד לבנק כל עוד אתה משלם את תשלומי המשכנתא.

מה עלות ביטוח המשכנתא?

עלות הביטוח משתנה מאדם לאדם ונקבעת על פי סכומי הביטוח הנקובים בפוליסה. על מנת לחשב את סכום הביטוח יש לבצע שקלול של סכום המשכנתא שלקחת, אורך התקופה שבחרת והריבית על ההלוואה. באפשרותך לבחור בין שני מסלולי פרמיות: מסלול בפרמיה קבועה או מסלול בפרמיה משתנה בהתאם לגיל המבוטח וגובה ההלוואה. אם החלטת לבחור במסלול בפרמיה קבועה אתה תמשיך להיות מבוטח עד לפרעון המלא של המשכנתא.

האם כדאי לרכוש ביטוח משכנתא דרך הבנק?

הבנק מחוייב לאפשר לך לרכוש ביטוח משכנתא בכל חברת ביטוח שתחפוץ. על הבנק אסור על פי החוק להתנות בכל דרך את מתן ההלוואה ברכישת ביטוח, כל עוד היא מבטיחה את זכויות הבנק.

יש לי כבר ביטוח משכנתא דרך הבנק. האם אני יכול לבטל אותה ולעבור לחברת ביטוח?

בהחלט, זו זכותך המלאה. אתה יכול לבטל בכל עת את הפוליסה שעשית באמצעות הבנק ללא כל עמלה. לפני ביטול הפוליסה בבנק דאג לבצע סקר שוק לפני שאתה בוחר בפוליסה חליפית.

בשעה טובה סיימתי לשלם את המשכנתא. מה קורה עם ביטוח המשכנתא?

עם סיום התשלומים עליך להגיש בקשה בכתב לביטול הפוליסה מחברת הביטוח. הביטול יכנס לתוקפו לאחר 30 יום. בזמן הזה חברת הביטוח תשלח לבנק הודעה בדבר ביטול הפוליסה.

אני בן 65 ורק כעת לקחתי משכנתא, האם הביטוח שלי תקף רק עד גיל 75?

ישנן חברות ביטוח בהם הגיל אכן מהווה מגבלה, אולם ישנן חברות ביטוח אחרות המבטחת את בעלי המשכנתאות עד גיל 85. ברר זאת אצל יועץ המשכנתאות שלך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}