י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

2 מאסרי עולם נגזרו על הרוצח בבת עין

בית הדין הצבאי גזר שני מאסרי עולם במצטבר על המחבל מוסא איבראהים טיט, שביצע את הפיגוע הרצחני בבת עין, בו נרצח הנער שלמה נתיב הי"ד, ונפצע הילד יאיר גמליאל

שלמה נתיב הי"ד
שלמה נתיב הי"ד

בית הדין הצבאי גזר שני מאסרי עולם במצטבר על המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני ביישוב בת עין, בו נרצח הילד שלמה נתיב הי"ד ונפצע הילד יאיר גמליאל. הרוצח, מוסא איבראהים טיט, בן 26, תושב היישוב חרבת צפא, הודה בחודש אפריל ברצח הנער שלמה נתיב הי"ד במכות גרזן.

מוסא אברהים טיט הודה בחקירה בשב"כ, כי ביצע את הפיגוע ושחזר אותו בפני חוקרי המשטרה, תוך שמסגיר את כלי הרצח, שלטענתו שימש לביצוע הפיגוע, ונותר מוסתר בזירה עד לשחזור שביצע.

מן החקירה עלה, כי מוסא טיט תכנן מראש את הפיגוע. לטענתו ביצע את הפיגוע "מסיבות דתיות" ותוך רצון למות כ"שהיד". את כלי הרצח ששימשו אותו לביצוע הפיגוע, רכש כשבועיים מראש, הסתיר אותם בוואדי הסמוך לבת עין, ובבוקר הפיגוע אסף אותם.

לאחר שחדר ליישוב בת עין, זיהה ילדים ביישוב והחל לתקוף אותם בזה אחר זה. תחילה דקר עם סכין את שלמה נתיב ז"ל, בהמשך תקף באמצעות גרזן את יאיר גמליאל, ומשם פנה לתקוף ילד שלישי שהצליח להימלט ממנו. בשלב זה, לאחר שתושבים ביישוב החלו להיאבק עימו, נמלט לכוון כפרו חרבת צפא.

בחקירתו סיפר כי השמיד חלק מהראיות הקושרות אותו לפיגוע, וכי לאחר הפיגוע המשיך בחייו הרגילים מתוך אמונה כי לא ייתפס. כשבוע וחצי לפני הפיגוע הוא כתב צוואה, אותה הסגיר בחקירתו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}