י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ישראלי תובע מהאיחוד האירופי: תמגנו את הדרום

כתב התביעה התקדימי הוגש על-ידי אייל קטורזה, תושב שדרות, באמצעות עו"ד מרדכי ציבין ועו"ד מרדכי איזנברג. 'האיחוד' נדרש לפעול להבטחת שלומם של אזרחי מדינות האיחוד המתגוררים בשטחים שבטווח הרקטות

עו"ד מרדכי ציבין
עו"ד מרדכי ציבין

אזרח ישראלי תובע מהאיחוד האירופי לממן מיגון מפני רקטות עבור אזרחים ישראלים המחזיקים גם באזרחות אירופית ומתגוררים באזור שדרות ועוטף עזה.

כתב התביעה התקדימי הוגש על-ידי אייל קטורזה, תושב שדרות, באמצעות עו"ד מרדכי ציבין ועו"ד מרדכי איזנברג - בשיתוף עו"ד בלגי, ובו נדרש האיחוד האירופאי לפעול להבטחת שלומם של אזרחי מדינות האיחוד המתגוררים בשטחים שבטווח הרקטות מעזה. זאת, על בסיס האמנות המכוננות של האיחוד, המחייבות אותו לערוב לשלומם של אזרחים אירופים בכל מקום בעולם.

בתביעה נדרש האיחוד גם להקפיא את כל העברת כספי התמיכה לרשות הפלסטינית בעזה, ולעמותות פלסטיניות. לדברי עו"ד ציבין, האלוף במיל גיורא איילנד אישר כי יש ראיות לכך שארגונים הממוקמים באירופה מעבירים כספי צדקה לפלסטינים, שחלקו מגיע למימון פעילות טרור.

בישראל חיים כ-300 אלף בעלי דרכונים אירופאים, מתוכם כ-60 אלף תושבים ביישובי עוטף עזה. "אנחנו מתכוונים להוסיף לכתב התביעה כל ישראלי שמחזיק בדרכון אירופי ומתגורר בטווח הרקטות‭,"‬ אמר עו"ד ציבין. "האיחוד האירופאי מעניק תמיכות במאות מיליוני יורו בשנה לגופי סיוע בעזה, ולא ייתכן שאזרחים אירופים ייפגעו מטרור שמופק בעזרת כסף אירופי".

עו"ד מרדכי ציבין מייצג ישראלים מול האיחוד האירופאי ומול בית הדין הבינלאומי בהאג.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}