י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

קיבל מכת ברקת: אבנים על ראש העיר

ראש עיריית ירושלים שהגיע לביקור בבית האדמו"ר מקאליב, הותקף בצאתו במטח אבנים • לראשונה: גינוי ביומונים המפלגתיים • מקורבי ראש העיר על התוקפים: "אותה קבוצה תקפה גם את הגרי"ש אלישיב"

המכונית הפגועה של ניר ברקת. צילום: בחדרי חרדים
המכונית הפגועה של ניר ברקת. צילום: בחדרי חרדים

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, עדיין פורק את מזודותיו מהטיול הממושך אותו ערך באוניית פאר באיים הקריביים, במשך שבועיים, וכבר נפל עליו רוגזם של מספר יושבי קרנות הנמצאים בחופשת 'בין הזמנים'.

מן שמיא הוא דקא זכו לאותם בטלנים, והביאו עליהם את ראש העיר לפתח ביתם על מנת שיוכלו לפרוק את תסכולם התמידי ללא מאמץ מרובה.

ניר ברקת הגיע לביתו של האדמו"ר מקאליב בשכונת עזרת תורה. הביקור, שנקבע לפני זמן, הוגדר כביקור נימוסין, והפגישה עסקה בעיקר בבקשת האדמו"ר מראש העיר לסייע למוסדותיו.

לאחר הפגישה, שארכה זמן ממושך, ירד ראש העיר יחד עם יועצו החרדי אברהם קרויזר לעבר רכבו, שם המתיהה לו קבוצת אנשים, המכונים משום מה 'הסיקריקים'. אלה החלו בידוי אבנים לעבר השניים. ראש העיר ויועצו, שהרושם העז מהפגישה עם האדמו"ר עדיין ניכר על פניהם, נכנסו בבהלה לרכב, והזמינו משטרה.

כוחות המשטרה, שהגיעו בזריזות מפתיעה, פינו את אנשי הקבוצה ואיפשרו לראש העיר מעבר בטוח.

סיעת 'יהדות התורה' הוציאה הודעת גינוי חריפה למעשה: "סיעת יהדות התורה מגנה בחריפות את מעשה התקיפה כנגד ראש עיריית ירושלים אשר הגיע לביקור בבית האדמו"ר מקאליב. האלימות אינה דרכה של תורה ואין נוהגים בה הנשמעים לדברי גדולי ישראל. והאמת והשלום אהבו".

ההודעה החריפה באה בכדי לרכך את ההשפלה של ראש העיר, וכדי להבהיר כי המעשה הוא מעשה של קבוצת שוליים הזויה, שאינה מקבלת גיבוי מהממסד החרדי.

האחות הספרדית - סיעת ש"ס, לא פיגרה אחרי האשכנזים, והוציאה אף היא הודעת גינוי חריפה: "דעת תורה שוללת כל שמוש באלימות. מדובר במעשים של יחידים משולי המחנה שאינם נשמעים לגדולי ישראל. דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום".

את הזעזוע העמוק אותו חשים במפלגות החרדיות, יחצינו לראשונה גם ביומונים המפלגתיים. בעיתון 'יתד נאמן' תפורסם מחר הודעת גינוי להתקפה החמורה, כשתוכנה יגנה את המתקיפים שפועלים נגד דרכה של תורה.

מקורביו של ראש העיר אמרו לאתר 'בחדרי חרדים': "מדובר באותה קבוצה קיצונית שתקפה את ראש העיר הקודם אורי לופיליאנסקי ואת הגרי"ש אלישיב. מתחת לכבודינו להתייחס אליהם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}