י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

שערוריה: חשפו יותר מדי טריפות - ופוטרו

עובדי בית המטבחיים בחיפה פוטרו לאחר 20 שנות עבודה. הסיבה: נחשפו יותר מדי טריפות • היומונים החרדיים ייצאו נגד רבה הספרדי של העיר, ו'העדה' ו'לנדא' הפסיקו לשחוט במקום • כל הפרטים

שחיטה בבית מטבחיים. צילום אילוסטרציה
שחיטה בבית מטבחיים. צילום אילוסטרציה

חמשת עובדי בית המטבחיים בחיפה, כמו גם רב המקום, קיבלו בימים האחרונים מכתבי פיטורין. הכותרת לכשלעצמה אינה דרמטית. שכן, בימים של מיתון כלכלי קשה, אנו מדווחים מידי יום על מאות מפוטרים במשק שמצבו אינו מזהיר. אלא שהסיבה לפיטורין בבית המטבחיים אמורה להדליק נורת אזהרה אצל כל צרכני הכשרות בארץ.

שכן, הפעם עומדת מאחורי הפיטורין מטרה: להעניק לבעלי בית המטבחיים רווח על חשבון הכשרות הבסיסית.

מבירור שערך אתר 'בחדרי חרדים' עולה תמונה עגומה של זילות בכשרות בעד בצע כסף. הסיפור החל לפני כשנה, אז הוחלפה ההנהלת בית המטבחיים של חיפה. בית המטבחיים, הנחשב לאחד הטובים בארץ, ומהבשר החלק שיצא ממנו אכלו גם חרדים לדבר ה', עמד תחת פיקוח של קבוצה חרדית, שעבדה תחת המועצה הדתית המקומית. ההקפדה על הכשרות באין-ספור מקרים בהם נהוג במשחטות אחרות להקל, בין היתר בבדיקת בכורות, ובהעסקת עובדים שאינם עובדי קבלן או תחת ניהול הבעלים, הפכו את בית המטבחיים למוביל בתחומו.

בשנה האחרונה, מאז הוחלפה הבעלות, החלו העניינים לחרוק. בעל הבית החדש לא שמח, בלשון המעטה, על אחוזי הטריפות שהתגלו במהלך השחיטות, ולחץ על העובדים להקל בדברים מסוימים. העובדים, האמונים על פסיקותיו של הגרי"ש אלישיב, שנתן את ההוראות כיתד יפעל המקום עוד לפני שלושים שנה, סירבו לשנות ולו כמלוא הנימה מהנהגותיהם - והדברים עמדו על סף פיצוץ.

בשבועות האחרונים קיבלו העובדים מכתב פיטורין. ההלם הגדול של מי שעבד במשך למעלה מ-20 שנה, בלתי ניתן לתיאור.

בשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים' הם מקוננים על מצבם, ומהרהרים בקול על שיתוף הפעולה שנעשה בין גורמים ברבנות המקומית לבין הבעלים של בית המטבחיים.

לטענתם, ברגע שקיבלו את מכתב הפיטורין, הם באו לקחת את חותמות הכשרות מהמפעל, אלא שאז הודיעו להם: הגיע צוות חדש לעבודה - צוות, שככל הנראה יקל על הבעלים להוציא לשוק סחורה גדולה יותר, בהכשר הרבנות.

בבית המטבחיים נערכו עד כה שחיטות של ההכשרים 'הרב לנדא' ו'בד"ץ העדה החרדית'. שני הכשרים אלה הודיעו לבעלים, כי לאחר ששמעו את שנעשה לעובדים - הם מפסיקים לשחוט במקום, בכדי שלא לתת גושפנקא לעוברי עבירה.

העובדים טוענים, כי פיטוריהם בוצעו תוך שיתוף פעולה עם רבה הספרדי של העיר חיפה, שסייע לבעלי המשחטה להחליף את הצוות שהקפיד על נהלי הכשרות.

מחמת כבודם של הרב וגורמים אחרים במועצה הדתית המקומית, אנו משמיטים את עיקרי הטענות נגדם. אך בימים הקרובים תוכלו לקרוא ביומונים המפלגתיים דיווח נרחב על הפרשה, לצד התקפה חריפה כנגד רבה הספרדי של חיפה.

אנו מנועים מלשפוט את רבנים ומחלוקות הלכתיות, אך אם סיפורם של השוחטים – נכון, ראוי שתקום קול צעקה כנגד דורשי הרווחים המהירים על חשבון אוכלי המזון הכשר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}