י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'העדה החרדית' עוזבת את 'מאוחדת'?

ב'עדה החרדית' זועמים: 11 רופאים של קופת החולים יעידו נגד האם החשודה. מאיימים: "נעבור לקופ"ח אחרת" • 'מאוחדת': "דוחים בשאט נפש את השמועות המופצות על ידי גורמים אינטרסנטיים"

ראשי קופת חולים מאוחדת
ראשי קופת חולים מאוחדת

לאחר עשרות שנים של שיתוף פעולה החליטו גורמים ב'עדה החרדית' בירושלים לעזוב את קופת חולים 'מאוחדת', בעקבות פרשת האם ממאה שערים החשודה בהרעבה. כך מדווח העיתונאי יהודה שלזינגר מ'ישראל היום'.

לפי הדיווח, מאז התפוצצה הפרשה, טוענים החרדים טענות קשות נגד קופת חולים 'מאוחדת', אשר לטענתם היא ומספר רופאים שלה שיתפו פעולה עם המשטרה וסייעו ל"עלילת הדם" נגד האם.

כפי שפורסם, כנגד האישה יעידו 125 רופאים. ב'עדה החרדית' זועמים על כך שלפחות 11 רופאים מהם אשר משתייכים ל'מאוחדת' ורשומים ברשימת עדי התביעה. אתמול (ד) התכנסו מספר עסקנים לישיבה ממנה יצאו חלקם נסערים בעקבות ה"גילוי" אודות העדות המתוכננת של רופאי ה'מאוחדת': "מדובר ברופאים שעובדים במרפאות שלנו, בציבור שלנו במאה שערים, את חלקם אנחנו מכירים שנים ויש מערכת יחסים הדוקה - מכירים את המשפחות והילדים, ומרוויחים את פרנסתם על חשבוננו, איך יעלה על הדעת שהם יעידו נגד אשה מהציבור שלנו שלא עשתה כלום! לא רופא אחד- 11 רופאים!! זה דבר שאנחנו לא יכולים לעבור עליו לסדר היום!!" - אמר עסקן שנכח בישיבה, לפי 'ישראל היום'.

בימים האחרונים התקיימה פגישה בין אחד העסקנים ובכיר בקופת חולים 'לאומית', ובקרוב מתוכננת פגישה נוספת עם אחד מבכירי קופת החולים 'מכבי', במטרה לבחון אפשרות של העברת אנשי 'העדה החרדית' לאחת מקופות החולים. "זה לא דבר פשוט, קופות החולים לא חזקות בשכונות שלנו כמו 'מאוחדת', צריכים לחשוב ביחד אם הם רוצים להשקיע, להוסיף סניפים, להביא עוד רופאים. גם מבחינתנו כמשפחות זה לא קל לעבור קופת חולים - הרופאים מכירים את ההיסטוריה הרפואית ופתאום לשנות זה לא פשוט, אבל אחרי מה ש'מאוחדת' עשו לנו אין לנו שום אמון בהם".

בישיבת העסקנים דיברו בכעס רב נגד 'מאוחדת', אך הוחלט שלא לצאת ולהפגין: "אנחנו לא ניתן לתקשורת את התענוג הזה, גמרנו עם המחאות וההפגנות. אנחנו כח צרכני גדול מאד ופשוט נעבור קופה, זה העונש הכי טוב, הם ילכו למגזר הערבי. עם הציבור החרדי גמרנו".

מקופת חולים 'מאוחדת' נמסר לאתר 'בחדרי חרדים' על שרבוב שמה של הקופה בפרשת האם ובנה בירושלים: "אין לקופה כל קשר לרשימת העדים המופיעה בכתב התביעה שהוגש כנגד האם בירושלים. רשימת העדים נקבעה על ידי הפרקליטות בלבד ומשיקוליה היא. ברור גם כי ההחלטה את מי לזמן לעדות מקבלת הפרקליטות ולא מי שמוצא עצמו מבקש להעיד. יודגש, שום גורם מטעם מאוחדת לא נידב עצמו ולא ביקש מיוזמתו להעיד בפרשה זו.

"לגופו של דבר, כלל ציבור המבוטחים של מאוחדת, ובכלל זה מבוטחי הקהילה החרדית בירושלים לכל גווניה, יודעים את מחויבות הקופה לציבור ואת המסירות והמקצועיות בה משרתים עובדיה.

"הטענה בדבר שיתוף פעולה בין מאוחדת והמשטרה, או כל גורם אחר בנושא האם ובנה - מרושעת ואווילית כאחת. מאוחדת ורופאיה פעלו וטיפלו במסירות באם ובילד.

"מאוחדת ועובדיה מחויבים לחוק צנעת הפרט ולכן אין שום אפשרות להתייחס לשום היבט רפואי מקצועי הקשור בענין זה.

"בהנהלת מאוחדת דחו בשאט נפש את השמועות, חסרות השחר, המופצות על ידי גורמים אינטרסנטיים, הפועלים ממניעים כלכליים-מסחריים, תוך ניצול ציני וחסר רגישות של הפרשה".

בקופת חולים 'לאומית' סירבו להגיב לידיעה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}