י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אבל אשמים אנחנו

חשבון הנפש הציבורי מתחיל, אך יש מי שאינו שותף לו. 'יד לאחים': "הפרטים לא נכונים" • וגם: התקרבותו של רפאל לאביו המתגורר בב"ב ומקורב להגר"ח קנייבסקי: למדו בחברותא • מלחמה באדישות

רפאל מיראשווילי (זוהר) ע"ה
רפאל מיראשווילי (זוהר) ע"ה



צו איסור הפירסום על פרשת היעלמותו של רפאל מיראשווילי (זוהר) ע"ה, מקשה על עריכת חשבון-נפש ציבורי, האמור להתנהל בימים אלו, בעיקר בקרב הציבור החרדי.

סיפור היעלמותו של רפאל ע"ה, שנעדר מזה חודש מביתו, לא זכה לחשיפה תקשורתית. גם אנחנו מכים היום על חטא. גם אנחנו לא נהגנו כשורה. העדפנו להפנות את הזרקור התקשורתי לכיוונים נוטפי מיץ וגוררי רייטינג, מאשר אל עבר סיפורו של בחור שמסר את נפשו להמשיך את שרשרת הדורות היהודית.

חשבון הנפש אמור לנקוב בנפשו של כל אחד.

בשעות הצהריים פרסמנו כתבה נוקבת נגד הנהגת חסידות חב"ד - התנועה שיודעת להפנות את מלוא תשומת הלב של כולנו למקרים בהם הם רואים חשיבות עליונה, אך לכאורה נאלמה דום בפרשה זו.

כתבות קודמות בנושא:

חב"ד מתגוננת: "המשפחה לא רצתה עזרה"
פריצת דרך בחקירת הגופה: קולות בכי בבית המשפחה
"רק ביום שלישי נדע מי הנרצח"
מי אתה רפאל מיריאשווילי?
אף יד לא עזרה לנרצח • פרשייה מזעזעת


אודה ולא אבוש. מאז פרסום הכתבה הגיעו לידי המערכת עדויות רבות על הצעות עזרה שהוצעו למשפחה. הקהילה החב"דית בלוד, ומפקד זק"א המקומי, חיים גלינסקי, עשו הכל בכדי לעורר את הסיפור, אך נענו בדחיה.

בני המשפחה נאחזו בהבטחה אותה קיבלו מצדיק ידוע, כי הבחור חי, וכי ישוב לביתו בקרוב.

אך עדיין ליבנו אומר כי לא נעשה די. לא נעשו מירב המאמצים. לא היה מספיק רצון לראות את רפאל שוב בביתו.

נותרנו, כולנו, אדישים.

הסיפור המזעזע יותיר בנו כתם בל יימחה. שכן, לא עשינו מספיק. לא התאמצנו.

אנחנו למדנו את הלקח. נקווה שגם השאר.

רק לאחרונה חודש הקשר

באמצעי התקשורת פורסם כי רפאל התנדב בארגון 'יד לאחים' ועסק בשחרור נערות יהודיות מידי ערבים. גם מצד הארגון לא שמענו דבר במהלך השבועות האחרונים.

גם היום, כשפנינו אל יו"ר 'יד לאחים', הרב שלום בער ליפשיץ, על מנת לשמוע מדוע מתעלם הארגון מאחד מפעיליו, נענינו בקרירות: "ההנחות שאתה מניח לא נכונות. הכל שקר. אני אגיב לאחר שיתבהרו העובדות".

לא קנינו. זה נשמע כמו התנערות ממי שבסופו של דבר מסר את נפשו למען אותן מטרות שמייצג הארגון. גם אם במסגרת פעילותו האחרונה לא פעל במסגרת הארגון, הסולידאריות הייתה חייבת להישמר. לצערנו, זה לא קרה.

המשפחה המיוסרת, אינה מפנה אצבע מאשימה. שם האמינו עד היום כי הוא חי, וכי הוא עוד יחזור הביתה. רק ייקח עוד קצת זמן.

אביו של רפאל, המתגורר ברחוב דסלר בבני-ברק, נחשב לאחד ממקורביו של הגר"ח קנייבסקי. תלמיד בכולל חזון איש. תלמיד-חכם מופלג.

בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים' מספרת רעייתו כי לאחרונה חודש הקשר. לדבריה, הגר"ח קנייבסקי עודד את חידוש הקשר, והאב ובנו אף למדו יחד בחברותא.

אבל הם ככל הנראה לא היו מעורבים. לא ידעו שנעדר. ניזונו משמועות. היום, במהלך השיחה עימה, ניתן היה לשמוע את ההלם בקולה. הטרגדיה, למדנו ממנה, נפלה עליהם ללא הכנה. זאת לאחר שנים שהקשר היה רופף בלבד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}