י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

צלבי קרס בירושלים: 'אשכנאצים' • מחריד

משפחה המתגוררת בסנהדריה המורחבת בירושלים, הזדעזעה לגלות בחזרתה מחופשה: דלתות ביתה מעוטרים בצלבי קרס וכיתוב 'אשכנאצים החוצה'. שכנים נוספים סבלו גם הם מאותה תופעה • תמונות

צלבי קרס בירושלים: 'אשכנאצים' • מחריד
פיני רוזן

כשיצאו בני משפחת הופמן, מרחוב ים סוף בשכונת סנהדריה המורחבת בירושלים, לחופשה הקיצית אליה הם יוצאים מידי שנה, הם לא חלמו, גם לא בחלומותיהם השחורים ביותר, לחזור לקלחת סוערת שתגרום להם להשתעשע במחשבה על נופש מחודש הרחק מעין הסערה.

שכן, כשחזרו בני המשפחה מהחופשה, הם גילו לתדהמתם צלבי קרס מצויריים על פתח ביתם. אבי המשפחה, שניסה להוריד את מפלס המתח שגאה בקרב בני הבית בעקבות המעשה, אמר כי נראה לו שמדובר במעשה שובבות של ילדים.

אך לאחר שהרגיע את ילדיו, גילה אבי המשפחה כי לצד צלבי הקרס, שצוירו על-יד המזוזה, הופיעו כתובות על הדלת ותיבות הדואר בגנות האשכנזים, וכי שעל פי מרססי הכתובות מכונים בני המשפחה: 'אכשנצים'.

שכנים של המשפחה סיפרו לאתר 'בחדרי חרדים', כי הדבר האחרון שניתן לומר על המשפחה כי היא מסוכסכת עם אי-מי מהתושבים, וכי מעולם לא נוצר כל עימות על רקע עדתי.

השכנים הוסיפו וסיפרו כי ההופמנים הם אינם היחידים שנפגעו מהתופעה המבישה, וכי כמה משפחות נוספות באותו רחוב מצאו את דלת ביתם מעוטרת בצלבי קרס וכתבות נאצה גזעניים.

השכנים הודיעו כי בימים הקרובים יתארגנו ויקימו משמר בשכונה, שיפקח בימי בין הזמנים על מנת למנוע תופעות מבישות מעין אלו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}