י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הנחל האנטי חרדי • חשיפה

רעל של שנאת חרדים מופץ באתר אינטרנט שהדומיין שלו רשום במונגוליה, ופרטי מנהלו חסויים • 'בחדרי חרדים' עלה על זהות מפעיל האתר, שהוא לא אחר מאשר מקימו של 'הנח"ל החרדי', והתקיל אותו עם הנתונים

חילים וחרדים. תמונת אילוסטרציה
חילים וחרדים. תמונת אילוסטרציה



לא בכל יום מתפרסמת תגלית כמו זו העומדת להתפרסם כאן.

נחשולי ההסתה המתפרצים בזעף כלפי הציבור החרדי בעת האחרונה, מצאו להם פורקן מסוכן, בדמות אתר אינטרנט שטני שכמוהו לא עלה זמן רב לאוויר הווירטואלי, הזרוע גם כך בכוחות שליליים הפועלים במחשכים.

תשפוכת בלתי נגמרת של שנאה פתולוגית, מבצבצת מדף הבית של האתר 'חרדים ואלימות'. מהיום בו עלה האתר בעל אג'נדת ההסתה לאוויר, הוא אינו חדל להשחיר את פניה של החברה החרדית, בכל צורה ובכל דרך.

כמו הפרוטוקולים של זקני ציון – גם עורכו של האתר 'חרדים ואלימות', יודע לקשור את בני היהדות החרדית כולם, באופן אוטומטי, למקרי אלימות ותוקפנות, דורסנות ופעילות אנטי מוסרית, עד לנמוכה שבהן.

כמו פרוצים המפרכסים זה את זה - ניזון האתר משחיר-הפנים מאתרי החדשות הכלליים, בכך שהוא 'גוזר ושומר' ידיעות משמיצות המתפרסמות בהם מפעם לפעם, כנגד הציבור הכי מושמץ במדינה. הוא מלקט כל ידיעה, שולית ואזוטרית, מרכזית וקוריוזית, ששורש המילה ח.ר.ד. מופיע בה, רצוי בהקשר שלילי ככל הניתן.

כמו גידול ממאיר המתפשט ללא אבחנה, יורה האתר החדש לכל עבר, והלינקים המתנוססים בראשו, הולכים ומתרבים, הולכים והופכים לקטגוריות ותתי-קטגוריות שתכליתן אחת: הפצת דלק תבערה הגובל באנטישמיות ירודה, כנגד ציבור שומרי המצוות בארץ.

"העדה החרדית בארץ ואף ברחבי העולם, מסתגרת בתוך חומותיה, מנסה להסתיר את כל הפגמים המתרחשים בה יום יום", כותב עורך האתר בדף הבית שלו. "היא אינה משתפת לרוב פעולה עם השלטונות או עם גורמי אכיפת החוק. קבוצות שונות בה נוטלות את האחריות ונוהגות באלימות כלפי החשודים על ידם כגורמים פליליים או שאינם שומרים על תרי"ג המצוות".

מפיץ השנאה ממשיך ומגלה רבדים של משטמה, ומטיח, באופן כוללני ומתייג, שורה של פגמים נוספים שכביכול מצא בחברה החרדית, כאלה שהנפש היפה סולדת מעצם איזכורם. אפילו העובדה שהציבור החרדי סולד מבשר חזיר, היא לצנינים בעיניו של מי שעומד מאחורי האתר.

לבסוף, מצהיר כותב הדברים על כוונותיו, ומודיע, מעל גבי האתר שנועד ללחום בציבור החרדי, ש"אנו ננסה כאן לזעזע את המערכת. נעקוב מקרוב אחר כל פעילות עבריינית בעדה החרדית".

מטרתו של האתר, אגב, היא ממש 'לשם שמים'. מנהלו מצהיר, ש"האתר רוצה להראות הדגשים מיוחדים באלימות החרדית-דתית הגואה בארץ, וזה כל מטרתו. אקדמית בלבד. ללא כל כוונות רווח".


הרב אלישיב שלח לי מונית. אלכס לויןצילום: הרב אלישיב שלח לי מונית. אלכס לוין
הרב אלישיב שלח לי מונית. אלכס לוין


מי מפיץ את השנאה?

כשצוות 'בחדרי חרדים', החליט להתחקות אחר זהות מנהליו של האתר, איש לא העלה על הדעת שהמלאכה תהא כה קשה. מסתבר שמקימיו עמלו שעות נוספות, בכדי שלא להותיר טביעות אצבע מפלילות.

הדומיין של האתר, רשום במונגוליה. מה הסיבה לכך? אולי העובדה שהחוק הישראלי אינו תקף במדינה זו. בעל האתר מצהיר, ששמו אלכס. איזה אלכס? בהמשך נדע.

צוות התחקירנים לא אמר נואש. נבירה ארוכה באתרים הכתובים בשפה שהמונגולים משתמשים בה, העלתה את פרטי מפעילי האתר. הסתבר שמקימו ומפעילו של האתר, הוא תושב ישראל העונה לשם אלכס לוין.

אלכס לוין הוא שם שמצלצל בראש. עוד ניסיון להיזכר ועוד גירוד בפדחת - והתמונה מתבהרת.
אלכס לוין הוא אדם רב פעלים, איש חזון ומעש, שחזונו הכביר מרחיק לכת, עד למחוזות שנתפסים לעיתים כהזויים למחצה. האיש הבולגרי המצהיר על עצמו שהוא שומר מסורת, נטל על עצמו משימה יומרנית: 'לתקן' את הציבור החרדי מבפנים. אתר השנאה שבניהולו, הוא ממש לא המאמץ הראשון בכיוון.

כש'הנח"ל החרדי' היה בגדר חלום באספמיא, היה אלכס לוין מתעורר בלילות, ומחליט שהוא יביא לגיוסם של בחורי הישיבות לצה"ל, בכל מחיר.

אמר ועשה. הוא האיש שהגה את הרעיון ושקד על הקמת המסגרת הצבאית לחרדים - שהצלחתה כמסגרת צבאית לחרדים, נחלה, אגב, כישלון חרוץ. צעיריה של הציונות הדתית החזקים יותר בדתם,
הם המרכיבים כיום את הגרעין הקשה של הנח"ל החרדי, פרי טיפוחיו של אלכס לוין.

וכה מספר מקימם של הנח"ל החרדי ושל האתר 'חרדים ואלימות', בבלוג אחר שהקים ברשת: "בשנת 1997, בפגישה מקרית בנושא אחר, ביני ובין תת-אלוף במילואים אז יהודה דובדבני, שהיה באותה שנה ראש הנוער, הנחל והחלוץ במשרד הביטחון וצה"ל (שר הביטחון באותה תקופה היה יצחק מרדכי) אומר לי דובדבני שחלום חייו הוא גיוס החרדים לצה"ל.

"אנו פונים יחד לרב גרוסמן ממגדל העמק ומשכנעים אותו. הוא מביע מיד את נכונותו להיפגש עם יהודה דובדבני. כמובן, הכול מבוצע בשקט ובחדרי חדרים. באותו הזמן אני פונה לידידי הרב בנימין הלוי מבני ברק ומגייס גם אותו למשימה. הוא כבר אז היה מגויס אצלי לפרויקטים של גיור עולים חדשים, לימודי יהדות ועוד. הוא כמובן, בעזרת אופיו הממזרי, מוצא עוד רבנים שיעזרו. יותר נכון שלא יפריעו להקמת הנחל החרדי.

"בו בזמן אנו מכניסים לסוד העניינים את דודי זילברשלג והוא, אישיות די ידועה בציבור החרדי, משיא עצות רבות ואף עוזר לנווט את הספינה המסובכת הזאת. באותה תקופה הנושא נודע לעיתונות החרדית והעיתון החרדי יום השישי ועוד עיתונים שונים יוצאים במתקפה רבתי על הכוונה הזו ואף יוצאים בהתקפה חזיתית נגד יהודה דובדבני ונגדי.

"אנו ממשיכים לגייס רבנים נוספים ואז מגבשים את תוכנית השרות לנוער הזה. מי שנותן גיבוי נוסף לכך הם השרים. שר הביטחון אז יצחק מרדכי ומשה פלד סגן שר החינוך באותה תקופה".


חיילי הנחצילום: חיילי הנח
חיילי הנח''ל


הרב אלישיב שלח אליי מונית

וכיום, כשהנחל החרדי - שחרדיותו היא עניין לדיון נפרד - הוא עובדה קיימת, מצא לו לוין בקעה חדשה להתגדר בה. בקעה עכורה.

הרמנו אליו טלפון, לפובליציסט אלכס לוין. הוא מוכר לנו כאדם הגון למדי. די מוזר לשמוע על העיסוק המפוקפק שמצא לעצמו. שמא כישלונו של הנחל החרדי צורב אותו? אולי רדיפת הממסד הדתי את המסגרת הצבאית הזו, לפחות בתחילת דרכה, פוצעת עדיין את נשמתו? אולי עלבון הביטוי הפזיז שהופיע בזמנו בעיתון 'יום השישי' ז"ל, שהרחיק לכת וכינה את לוין 'בעל אוזני החמור', הוא שעומד בבסיסו של האתר יורה הבליסטראות וחיצי השנאה?

אלכס לוין די הופתע מהעובדה שהיה מי שעלה על זהות מפעילי האתר ששרתיו יושבים במונגוליה הרחוקה. "אין לי שום דבר נגד הציבור החרדי", הוא מתגונן, ומתחיל לפרט את שלשלת היוחסין שלו, המגיעה עד לחרדים תושבי מאה שערים שאלכס זכה, לטענתו, להיות קרוב משפחתם.

"פעמיים ישבתי בביתו של הרב אלישיב", מתפאר מי שככל הנראה קשור בקשר בלתי עקיף לאתר 'חרדים ואלימות'. "הרב אלישיב שלח אליי רכב שייקח אותי לביתו. הייתי ראש מערך הגיור, וזכיתי לתשבחות מרבני הממסד הדתי. בניתי מקוואות, וגייסתי כספים לבנייתם", הוא מוסיף למנות.

"אני אדם מסורתי, ואני נלחם בבורות הפושה בקרב בני הנוער בכל מה שקשור ליהדות", מתגאה לוין.

• אם נכונים הדברים שאתה מספר על עצמך, אז מה מביא אותך להפעיל את האתר המפוקפק 'חרדים ואלימות'?

כשמבין לוין שלא יועילו ניסיונות ההתנערות מהאתר, הוא מודה שתפיסתו זהה לקו המנחה את האתר. "אני לוחם זכויות אדם, וחשוב לי להיאבק באלימות החרדית", הוא מכריז, ומתחיל להעלות באוב שורה של מקרים של "אלימות חרדית". מהפגנות השבת ועד האם המרעיבה. מ'אמא טאליבאן' ועד אליאור חן. הכול נכרך בעיניו לכדי תמונת מצב אחת, המציירת את הציבור החרדי באור אלים במיוחד.

• אתה מבין שאתה חוטא בהכללה נפשעת? אתה קולט שאתה לוקח מעשים של יחידים ומשליך אותם על הכלל החרדי כולו?

הוא מבין, אלכס לוין. הוא קולט שהגזים, שהרחיק לכת. "אני לא בעד הכללות. אני בסך הכול רוצה ללחום על זכויות האדם. אני נאבק בכל כוחי ב'משמרת הצניעות' החרדית. בנוסף, יש לי מאה שלושים ושבע אתרים (מספר הזוי אולי, אולם לוין נאחז בו לכל אורך השיחה) – שמטרת כולן להיאבק בזכויות הנוצרים והמוסלמים, החילונים והחרדים. זהו אתר אחד מני רבים. יש לי גם אתרים להפצת יהדות, שרבנים רבים כותבים בו באופן קבוע, ואני רוצה לגלות לך שאני נוהג גם לכתוב בפורום 'בחדרי חרדים'.

• אתה יכול לנקוב בשמות האתרים שאתה מפעיל?

"אני מעדיף שלא".

• מדוע אתה מפעיל את האתר ממונגוליה?

"העלויות מאוד זולות. משהו כמו עשרה דולרים לשנה, לעומת מאתיים בארץ".

• אתה נשמע אדם הגון. אתה לא חושב שהדברים שנכתבו באתרך אינם אלא הסתה פרועה, על גבול האנטישמית?

"אני רוצה לבדוק את הדברים. אם נכתבו שם דברים מהסוג שאתה מצטט כרגע באוזני, אני מתחייב בזה למוחקם, ואף לפטר את עורך האתר. היתה שדרנית שהכפישה אנשים בערוץ הטלוויזיה שבבעלותי, המשדרת בבבולגרית , ופיטרתי אותה לאלתר. כך אעשה גם למי שכתב דברים כאלה על הציבור החרדי".

• כיום, זה הייעוד שלך בחיים? לחפש עוולות בחברה החרדית ולהציג אותן באתר שלך?

"אשמח אם תיקחו על עצמכם את ניהול האתר. אין לי בעיה שחרדים ינהלו אותו".

• אתה לא חושב שבשם מלחמת זכויות האדם המפוקפקת שלך אתה מזרים עוד דם רע בחתך שבין החברה הכללית לציבור החרדי?

"אני אומר לך בוודאות, שאף חילוני לא גולש באתר הזה. רק חרדים".

ועל זה נאמר, או שכן או שלא.

שעה ארוכה דיבר איתנו מנהלו של אתר 'חרדים ואלימות' ופרס את חזונו, שנשמע לרגעים מסוימים כחזון אחרית הימים. בדעתו להקים מרכזי תעסוקה לנשות אברכים, ולשפר את מצבה הכלכלי של החברה החרדית...

אלא ששום אידיאל עליון לא יצדיק את החמורה שבהסתות, המתנהלת לה, בשטניות איומה, מעל גבי האתר שהאיש מפעיל.

הוא נבהל מהתגלית, והבטיח למחוק את הדברים, ולפטר את האחראים להם. 'בחדרי חרדים' מבטיח להמשיך ולעקוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}