י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הגר"ש עמאר: "החינוך פשט את הרגל!"

הגר"ש עמאר על גל מעשי הפשע השוטף את ישראל: "המצב של החינוך בארץ - ממש פשיטת רגל" • תוקף את בני הישיבות "הלומדים גמרא עם פירושים קלים שיצאו באחרונה בכל מיני מהדורות" • להאזנה

"זה מראה כמה התרחקנו מעמלה של תורה". הגר"ש עמאר
"זה מראה כמה התרחקנו מעמלה של תורה". הגר"ש עמאר




גל מעשי הפשע השוטף את ישראל בשבועות האחרונים, גוררים גם תגובה של רבנים: היום (ב) בבוקר, בראיון מיוחד לתוכנית 'חדשות לבקרים' עם גלעד כהן ברדיו 'קול ברמה', התייחס הראשל"צ הגר"ש עמאר לאירועים הקשים, כינה אותם "אסונות" ו"חליים רבים", וקבע כי אחת הבעיות המרכזיות היא בעיית החינוך.

"היום מדברים על המצב של החינוך בארץ שכולי עלמא מודים שהמצב פושט רגל, ממש פשיטת רגל בחינוך, חסר לנו מחנכים, חסר לנו פרופסורים גדולים של חינוך. בכל התחומים ישראל היא מהמובילים.. בתחומי המדע.. ומה קרה בחינוך?!", שאל הגר"ש עמאר.

יחד עם זאת אמר הרב: "באמת יש לנו מחנכים, באמת יש חכמים עצומים בכל ענייני החינוך, חוקרים ודורשים ודבר אחד חסר, עם ישראל אינו ככל העמים. זה עם שיש לו נשמה קדושה. כל הגדול מחברו יצרו גדול ממנו.. יש יצר הרע, שאר העמים אין להם יצר הרע שיש לישראל, יש יצרים אחרים, לא היצר המיוחד לעבור על תורה וכנגד יצר הרע כל השיטות של החינוך לא תופסות יש תרופה אחת - הקב"ה אומר בראתי יצר הרע - בראתי אני ויודע ממה עשיתי אותו יודע מה כוחותיו ותכונותיו ובראתי לו את הרפואה שזה התורה".

לדבריו, גם בחינוך החילוני ואפילו בחינוך הדתי והחרדי צריך לחנך לא רק שילמדו תורה, אלא לעסוק בעמלה של תורה.

בהמשך הראיון תקף הרב את בני הישיבות הלומדים גמרא באמצעות הוצאות 'שוטנשטיין' ו'שטיינזלץ'. "שמעתי שיש בני ישיבות שלומדים גמרא עם פירושים קלים שיצאו באחרונה בכל מיני מהדורות, פירושים אלה עשו בשביל בעלי בתים שלא למדו גמרא מעולם, בשביל בעלי תשובה שלא למדו אף פעם, זה טוב בשביל להרחיב גבולות קודש, אבל בני ישיבה שתורתם אמונתם שיחפשו פירושים קלים - זה מראה כמה התרחקנו מעמלה של תורה".

הרב הזכיר כי ביום רביעי הקרוב נקבע יום תענית כנגד 'שפעת החזירים', וביקש מכל הקהילות שישתדלו לצום. במקום שיש עשרה מתענים שיוציאו ספר תורה ושופרות ויקיימו הקפות כיוון ש"המצב לא פשוט", לדבריו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}