ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

שודדי החנייה של אשדוד

"הכבישים נראים כמו ג'ונגל", מתלוננים תושבי אשדוד. העירייה הודיעה על ביטול אכיפת החנייה בעיר, ומאז - איש הישר בעיניו יעשה. הנהגים חוגגים, והתושבים מודאגים: "הכתובת רשומה על הכביש", הם מתריעים

אין אכיפה. חונים והולכים
אין אכיפה. חונים והולכים

זהו חלומו המתוק ביותר של כל נהג המפלס את גלגלי רכבו במטרופולין של בתל-אביב, בהמולה של גאולה, או בצפיפות של רחוב רבי עקיבא. עבור נהגי אשדוד והבאים בשעריה, החלום הזה, אינו אלא מציאות אמיתית בשטח.

מזה חודש ימים נהנים נהגי אשדוד מפריווילגיה מיוחדת: חנה היכן שבא לך, שים את רכבך על המדרכה, חסום חצי מכביש. איש לא יאכוף אותך, אף פקח חמור סבר לא יצמיד דו"ח לשמשת רכבך.

המצב הסוריאליסטי הזה נגזר כתוצאה מהודעה שהוציאה עיריית אשדוד לפני כחודש, לפיה תופסק אכיפת החניה באזורים שצבועים בכחול לבן. החל מהשבוע, הורחבה הפרצה: האכיפה בעיר בוטלה,
ומעתה אין כל אכיפת חניה באשדוד. כך, לא פחות ולא יותר.

אז אולי זוהי שמחה לנהגים שלא אוהבים לקבל דוחות, אבל בהעדר מוחלט של פיקוח על החנייה – מדובר בסכנת נפשות של ממש. תושבי העיר רוטנים וזועמים על העירייה, שהחליטה על הצעד התמוה.

"כבישי אשדוד נראים כמו ג'ונגל ענק", מספר תושב העיר. "איש הישר בעיניו יעשה". תושבי העיר מדווחים עוד, כי מאז פרסמה העירייה על אודות הקפאת הפיקוח על החנייה בעיר, נראים כלי רכב רבים החונים על מדרכות ומעברי חצייה, שלא לדבר על חנייה במדרכה הצבועה באדום לבן.

"בכל רחבי העיר ניתן לראות את עברייני התנועה, כשהם עושים בכביש כבתוך שלהם", מתלוננים תושבי אשדוד הממורמרים. "מוניות, ג'יפים ורכב פרטיים - כולם עוצרים במדרכות והנהגים הולכים לעשות סידורים בעיר, למשך פרק זמן בלתי מוגבל. בהעדר אכיפה, החוק לא מרתיע אף אחד, והנהגים חונים על המדרכות כאילו מדובר בחנייה הפרטית מול ביתם".

מאז ההודעה השערורייתית, קרסו מרכזיות הטלפון בעיריית אשדוד. תושבים מודאגים מתלוננים על הסכנה הממשית הנשקפת לתושבי העיר, זקנים, נשים וטף. תלונות רבות הצטברו במוקד 106 של העירייה. התושבים מדברים על אסון, חלילה, שכתובתו רשומה על הכבישים המופקרים.

גורם בכיר בעיריית אשדוד, מתחמק ואומר: "הפיקוח על החנייה נמצא כרגע בהליכי בדיקה במסגרת ועדה החנייה. אי לכך, עד להודעה חדשה, אין פיקוח על החנייה".

הסיבה שהביאה את העירייה האשדודית להודיע על ביטול האכיפה בעיר, נעוצה בליקויים הרבים שהתגלו ברחובות העיר, וביניהם תמרורים וסימונים לא חוקיים. עד להודעה חדשה, הוקפאה אכיפת החניה בעיר.

הנהגים הסוררים, וגם כאלה שאינם סוררים אלא שאינם עומדים בניסיון המפתה – חוגגים, נהנים מן ההפקרות ומסכנים את שלום הולכי הרגל בעיר.

מלשכת דובר עיריית אשדוד טרם התקבלה תגובה.

אל תגידו שלא התרענו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}