י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

המטרה: להקל על ההורים

מצוקת ההורים המשיאים את ילדיהם, הביאה ליוזמה שנחשפה באתר 'בחדרי חרדים' להקלה בהוצאות. הערב יתקיים בבני ברק כינוס של ראשי ישיבות שיעניקו רוח גבית למהלך • שהשמחה (המוזלת) במעונם

הכינוס לפיתרון מצוקת הדיור. צילום: יצחק לב ארי
הכינוס לפיתרון מצוקת הדיור. צילום: יצחק לב ארי

אם המיזם ייצא לפועל, יהיה עוגן הצלה להורים המשיאים את ילדיהם: כפי שנחשף בעבר באתר 'בחדרי חרדים', מגבש הרב יהודה קוק מחשובי האברכים בכולל פוניבז', החתמה המונית של אברים שמטרתה: הוזלה דרסטית של הוצאות הנישואים. הרף העליון אותו קבע הרב קוק בשיתוף עם גדולי הדור, הוא הוצאה של לא יותר מ-40,000 דולרים לנישואי צאצא.

המהלך המדובר, שהחל להתגלגל כבר לפני חצי שנה, נתקל תחילה בקשיים רבים. גדולי הדור, אליהם הגיע קוק עם תוכניתו, לא הביעו התלהבות-יתר מהתוכנית המוצעת, ונראה היה כי התוכנית המהפכנית, כמו עוד תוכניות רבות, לא תצא מגבולות דמיונו הפורה של היוזם.

אלא שכנראה, יש יוזם ויש יוזם. הרב קוק, שהנושא בנפשו, החליט ללכת עד הסוף, ופנה שוב ושוב לגדולי ישראל על מנת שיעניקו רוח גבית לתוכנית החדשה. ומי שמתעקש – בסופו של דבר מצליח.

והוא הצליח. הערב (ה') בשעה 19:30, תתכנס אסיפה מורחבת של ראשי ישיבות על מנת להביע תמיכה פומבית בתוכנית המוצעת. הכנס המדובר נערך לאחר מספר כנסים אותם יזם הרב קוק בבני ברק ובקרית ספר (גלריות מהאירועים המדוברים תוכלו למצוא בארכיוני אתר 'בחדרי חרדים'), בהם החתים אלפי אברים על תוכניתו. הכינוס המדובר אמור להיות ה'מכה בפטיש' של סדרת הכינוסים, ולסמן את צאתה לדרך של התוכנית.

וכך, בשעה 19:30 יעלו לביתו של ראש ישיבת סלבודקא הגרמ"ה הירש, ראשי ישיבות רבים, וביניהם: הרב גנס, הרב ארנברג, הגר"י מאיר ועוד. מי שהפתיע בהודעתו על רצונו להשתתף בכינוס, הוא ראש ישיבת סלבודקא הגר"ד לנדא. הגר"ד, שבמשך שנים נמנע מלעסוק בנושאים ציבוריים, הודיע כי מחמת חשיבות העניין, הוא יבוא להשתתף בכינוס ולתת את ברכתו ליוזמה המבורכת.

לאחר הכינוס צפויה היוזמה שזכתה לשם – 'השמחה במעונו', לקבל רוח גבית שאולי תוביל להקלה על עשרות אלפי ההורים שכורעים תחת נטל הוצאות נישואי ילדיהם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}