י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

החופשה קוצרה, לרפואת הרב • מיוחד

שבוע לפני 'זמן אלול', הגיעו תלמידי ראש הכולל לבקרו ליד מיטת חוליו. "אני מתמודד עם מחלה קשה, קצרו את החופשה למעני", התחנן ראש הכולל. התלמידים נענו, והיום נפתח 'זמן אלול' בכולל 'יד יצחק'

חוזרים ללימודים, לרפואת הרב. אברכים בדרכם ל'כולל'
חוזרים ללימודים, לרפואת הרב. אברכים בדרכם ל'כולל'

חופי הים הנפרדים מלאים עדיין בבחורי ישיבות ובני תורה. בתי המלון הכשרים למהדרין, עמוסים משפחות חרדיות עד אפס מקום. מסלולי ההליכה במדבריות יהודה והנחלים בשמורות הצפון -נראים כמו רחוב רבי עקיבא בשבת אחר הצהריים, ובפארקי המשחקים ברחבי הארץ, מקפצים ילדים עליזים שבעוד שבוע ימים יחזרו לבית תלמודם.

אבל בעוד שבחורי הישיבות ואברכי הכוללים מנצלים כל שעה מהימים שנותרו לחופשת בין הזמנים בכדי לאגור כוח לקראת זמן הלימודים שיתחיל בתחילת השבוע הבא – בכולל אברכים אחד, הוחלט לפתוח את 'זמן אלול' כבר מהיום.

הסיבה לכך מרגשת במיוחד.

מדובר בכולל 'יד יצחק – ליבו חפץ', העומד בראשותו של הגאון רבי רפאל זלמן פישמן. ראש הכולל, מחשובי תלמידי החכמים ומרביצי התורה שבדור, מאושפז בימים אלו בבית החולים רמב"ם בחיפה, ומתמודד עם מחלה קשה. תלמידיו מעתירים בתפילות לרפואתו, ובני משפחתו סועדים אותו בנאמנות.

הרב החולה עצמו, לא טומן את ידיו בצלחת. במסגרת מאמציו של ראש הכולל להתמודד עם מחלתו, הוא החליט שלימוד התורה יהיה התרופה היעילה ביותר, ויעלה, בוודאי, ארוכה למחלתו.

אומר ועושה: הוא קרא אפוא לבני משפחתו, וביקש מהם כי יזמנו אליו את אברכי הכולל שבראשותו. אלו נחפזו לבקר את רבם ליד מיטתו, חרדים למוצא פיו.

הרב פישמן פתח בפני תלמידי הכולל בדברים נרגשים שיצאו מעומק ליבו הדואב. הוא ביקש מהם, שייאותו לחזור לספסלי הכולל כבר מהיום - שבוע ימים לפני מועד פתיחת זמן אלול. "כך תעזרו לי לצאת ממחלתי ולהירפא", נימק הגר"ז פישמן בקול נרגש ומתחנן.

האברכים שעו לבקשתו הנרגשת והנדירה של ראש הכולל, וניאותו לוותר על שבוע של חופשה, לרפואתו של רבם הנערץ.

הרעיון שהגה הרב פישמן על מיטת חוליו, קרם עור וגידים. היום בבוקר, כ"ו מנחם-אב, נטשו אברכי כולל 'יד יצחק' את מחוזות הנופש, נפרדו מבני ביתם הנופשים עדיין, וחזרו לספסלי הלימודים. הם הקדימו, במרץ רב, לפתוח את 'זמן אלול', לרפואתו של רבם, הרב רפאל זלמן יהודה בן יספה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}