י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ביטוח משכנתא - מילון מונחים

מהי הלוואה בריבית משתנה ומה ההבדל בינה לבין הלוואה בריבית קבועה? מהו ביטוח שיפוי לדירה ומה ההבדל בין נזק חלקי לנזק מוחלט? קבלו את מילון המונחים השלם בנוגע לביטוח משכנתא

  • כ"א אב התשס"ט
ביטוח משכנתא - מילון מונחים

דף פרטי הביטוח

הדף המצורף לפוליסה הכולל את פרטי הפוליסה, סכום הפרמיה, העדכונים המשתנים, תחילת הביטוח ותוקפו. בנוסף כולל דף זה את פרטיו האישיים של המבוטח. בעת רכישת הביטוח וודא כי כל הפרטים הרשומים אכן נכונים.

הודעת 30 יום

זוהי הודעה שבמידה ולא הוסכם בין המבוטח וחברת הביטוח על תקופת ביטוח קבועה מראש, רשאי כל אחד מהצדדים לבטלו בכל עת בהודעה בכתב תוך 30 יום מתאריך הבקשה.

הלוואה בריבית משתנה

הלוואה הנושאת ריבית והצמדה למדד המחירים לצרכן. הריבית נקבעת לתקופה הראשונה בלבד ומשתנה בהתאם לנוסחא ובתחנות זמן שנקבעות.

הלוואה בריבית קבועה

שער ריבית המשולם על ידי בעלי המשכנתא קבוע לכל אורך חיי המשכנתא למעט הפרשי הצמדה למדד או לדולר.

הלוואת בלון

הלוואה בה כל התשלומים נדחים וההחזר נפרע בתשלום אחד בתום תקופת ההלוואה במקום כל חודש. באופן כזה הלווה משלם ריבית נמוכה. הלוואה זו ניתנת תמורת שיעבוד הנכס לתקופה קצובה מאוד.

הלוואת החזר קרן שווה

הלוואה המוחזרת בפריסת תשלומים חודשיים לפי הריבית של אותו החודש ובתשלום שנקבע מראש. החלק בהחזר נשאר קבוע לכל התקופה אך גובה ההחזר החודשי הולך וקטן לאורך התקופה.

הצמדה

שמירה על ערכה הריאלי של ההלוואה הנעשית ביחס לערכים שונים כגון: מדד המחירים לצרכן, שער החליפין של הדולר וכדומה. ככל שמשך ההלוואה ארוך יותר, ההשפעה של ההצמדה משמעותית יותר. במידה ואחד הערכים שנקבעו כצמודים משתנה ישתנה סכום ההחזר על ההלוואה.

מוטב בהוראה בלתי חוזרת

מקרה בו שבעל פוליסה קובע מראש שאי אפשר להחליף או לשנות את המוטב שיהיה זכאי לקבלת תגמולים. במקרה שבעל הפוליסה מפסיק לשלם לחברת הביטוח היא לא תוכל לבטל את הפוליסה לפני שתאפשר למוטב להכנס לנעלי המבוטח במידה ויבחר להמשיך לשלם את הפרמיות במקומו.

מוטב רגיל

אדם הזכאי לקבל את תגמולי הביטוח במקרה ביטוחי. במידה ולא נקבע מוטב אחר, בעל הפוליסה הוא המוטב. כאשר המוטב מוגדר כ"רגיל" בעל הפוליסה יכול להחליף את המוטב בכל עת.

מסלול פרמיה משתנה כל שנה

מסלול בו התשלומים לחברת הביטוח משתנה אחת לשנה בהתאם לגיל המבוטח וליתרת ההלוואה שנותרה. השינויים בפרמייה, מצטברים לאורך זמן ומשפיעים בצורה משמעותית על עלות הביטוח. לעניין זה יש משמעות רבה בהלוואות לתקופות ארוכות או בהלוואות בסכומים גבוהים.

מסלול פרמיה קבועה

מסלול בו התשלומים לחברת הביטוח אינם משתנים ואינם מושפעים כלל לאורך כל תקופת הביטוח. הסכום נקבע במועד החתימה על הפוליסה מול חברת הביטוח.

מקרה ביטוח

אירוע המזכה את המבוטח לתגמולים או לפיצויים. בביטוח משכנתא ישנם שני סוגי ביטוחים של מקרים: מקרה של מוות של בעל המשכנתא והשני הוא ביטוח הדירה עצמה למקרה של נזק לנכס הממושכן או לתכולתו.

משכנתא

הלוואה הניתנת בתמורה לשעבוד הנכס הנרכש. במקרה בו הלווה אינו עומד בתשלום החזרי ההלוואה, יעבור הנכס לרשות הבנק. את המשכנתא ניתן לפרוע במגוון רחב של מסלולים ותנאים המחושבים לפי משך זמן ההלוואה, גודל סכום ההלוואה, הריבית הנבחרת ועוד. כיום ניתן לפרוס את תשלומי המשכנתא לתקופה של עד 30 שנה. בעת לקיחת משכנתא חובה לרכוש גם ביטוח משכנתא.

ריבית

הסכום שיש לשלם לבנק עבור ההלוואה שנלקחה בתוספת שנקבעה מראש על ידי שני הצדדים. שער הריבית נקבע על פי קריטריונים כגון: סך ההלוואה ומשך תקופת ההלוואה. ישנם סוגים רבים של ריביות, משתנות או קבועות בהתאם למסלול אותו אתה בוחר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}