י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ה-F.B.I. מצא אשת חיל

חקירות ה-F.B.I. ממשיכות להלום: סוכני הבולשת האמריקנית חוקרים סמינרים לבנות שהצהירו כי לומדים בהם לימודי תואר, כדי לקבל הקצבה מממשלת ארה"ב: האם הציבור החרדי על כוונת? • חשיפה

סוכנים בפשיטה. צילום ארכיון: הניו יורקר
סוכנים בפשיטה. צילום ארכיון: הניו יורקר

מאז התפוצצה פרשת 'הדיל המסריח', דומה כי האף.בי.אי. הפך לחלק אינטגראלי מהציבור החרדי בישראל. מידי שבוע אנו מדווחים על עוד נחקרים המשתייכים לציבור החרדי, ימי 'בין הזמנים' הפכו לזמן אלול אחד גדול - והרעדה שמאפיינת את עם ישראל, ערב יום הדין הגדול, הפכה לאימה זוטא ערב יום הדין האמריקני, שהגיע אלינו באחת.

אם עד עתה דיווחנו על נחקרים פרטיים, אנשים שעברו על עבירות מס אישיות - בין היתר כפי שחשף עיתון 'המודיע', חשיפה שהתפרסמה לראשונה באתר 'בחדרי חרדים' - כאשר משפחות חרדיות הצהירו על הכנסות גבוהות בכדי לקבל החזרי מס גבוהים משלטונות המס בארה"ב, הרי שממידע שהגיע לידי אתר 'בחדרי חרדים' עולה, כי שלב החקירות עולה שלב: 13 הסוכנים המאיישים את סניף האף.בי.אי. הישראלי אינם ישנים על משמרתם, וגורמים קורת-רוח מרובה לשולחיהם.

מדובר בסמינרים המיועדים לבנות תושבות חו"ל, המגיעות ללמוד בישראל. התכנית האמריקנית מאפשרת לבנות אמריקניות ללמוד לתואר בחו"ל, והסמינרים בהם הן לומדות זוכים לתקצוב. הסמינרים, שנהנו עד היום מידו הרחבה והמלאה של 'הדוד סם', באמצעות הצהרה על לימודים אקדמאיים לבנות, לא קיימו, בלשון המעטה, את תנאי קבלת הקצבה ככתבם וכלשונם.

הסוכנים, שחפרו שוחות מסביב לציבור החרדי, עלו על ההצהרות שאינן עולות בקנה אחד עם האמת הצרופה - וחקירה נפתחה בנושא. המטרה אותה חוקרים סוכני הבולשת מתמקדת בעיקר ברבנים המכוונים את דרכם של הסמינרים. לטענתם, הללו נתנו הוראה חד-משמעית כי אין צורך להיצמד לחוק המאפשר את העברת המלגות, וכי יש להרבות בלימודי קודש, על חשבון לימודי תואר.

כידוע, גדולי הדור הביעו בעבר התנגדות נחרצת ללימודי תואר של בנות חרדיות, וכעת מסתבר כי איסור זה נחקר במשרדי האף.בי.אי.

האם יתברר כי ההר הוליד גבעה קטנה? את התוצאות נדע בעתיד הלא רחוק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}