י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

חיפה האדומה נצבעת בשחור • תמונות

הנוסעים לצפון לטיולים בימי 'בין הזמנים' עוצרים להשתטח על ציונו של האמורא רבי אבדימי דמן חיפה שבבית העלמין העתיק ברחוב יפו בעיר. השערים נסגרים בערב שבת ונפתחים מספר שעות לאחר יציאת השבת

קברו בפתח בית העלמין העתיק בחיפה
קברו בפתח בית העלמין העתיק בחיפה


אלפים פוקדים בימים אלו את קברו של האמורא הקדוש רבי אבדימי דמן חיפה, הטמון בבית העלמין העתיק ברחוב יפו שבחיפה, על מנת לשפוך שיח. מקום קבורתו של רבי אבדימי ידוע בעיקר בשל הסגולה לפיה כל מי שמגיע להתפלל בציונו הקדוש במשך שלושה ערבי ראשי חודשים, זוכה להיוושע במבוקשו.

בימים אלו, כאשר רבים יוצאים להתרענן בצפון הארץ, עומדים נאמני ההקדש ומשתוממים לנוכח הזרם הבלתי פוסק, בכל שעות היום והלילה, של רבים הפודים את המקום. בין הבאים בולטת נוכחותם של תלמידי הישיבות היוצאים לקעמפים להתרעננות, לקראת זמן אלול, ומבקשים לעבור דווקא בציונו הקדוש של רבי אבדימי דמן חיפה, בו שופכים שיח בפני הבורא יתברך להצליח בלימודים ולזכות בזיווג הגון.

נאמני ההקדש 'והחי יתן אל ליבו', שדאגו שמערכת חשמל תפעל במקום במשך כל שעות היום והלילה, אומרים כי ההשקעה מוכיחה את עצמה. "עם ישראל נוהר בהמוניו ללא הבדלי חוגים", הם אומרים. "כך זכו תושבי חיפה 'האדומה' לראות בני תשחורת מכל החוגים מקיימים מדי יום מנייני תפילה ברחובה של עיר, החל משעת הנץ ועד השעות המאוחרות של הלילה. זה מרהיב עין לראות אנשים שאינם נמנים דווקא עם הציבור הדתי-חרדי, עוצרים את רכבם בצד הכביש ומצטרפים לתפילות".

בשל ריבוי המתפללים וכדי לשמור על הסדר במקום מפני גורמים שליליים, הוחלט בהתייעצות עם רבני חיפה, המלווים את פעילות חברי ההקדש, לסגור מדי ערב שבת וחג את שערי האוהל בו קבור רבי אבדימי. השערים נפתחים מספר שעות לאחר יציאת השבת.

הידיעה הוכנה בשיתוף המגזין החרדי "כל העולם כולו".




























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}