י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

יש לנו דיל פצצה • פרסום ראשון

האנטישמיות הגואה לאחר חשיפת 'פרשת דיל' הביאה את אנשי המשטרה לבתי הכנסת בעיירה עם הודעה: "יש התרעה חמה על פיגוע. תתפנו מיד". גם חתונה נאלצה לנדוד מאולם לבית פרטי

צילום אילוסטרציה. משטרת ניו יורק
צילום אילוסטרציה. משטרת ניו יורק

העיירה דיל שבניו ג'רסי, מקום שעד לא מכבר עורר אצל כל יהודי מתושבי ארצות הברית של אמריקה אסוסיאטציה של מרחבים ירוקים, שקט, שלווה, ועושר מנקר עיניים, הפכה בימים האחרונים לעיירת רפאים.

ברחובות נראים כעת רק צללים. המכה שהנחית הסוכן השתול שלמה דוואק על בני הקהילה קשה. חדוות החיים נעלמה, אווירת החופש פינתה את מקומה לאווירה של בית כלא. לא קל להיות בימים אלו בעיירה הניו ג'רזית השקטה.

וכאילו לא די בחקירות, באווירה הקשה, וברבנים הכלואים כעת במעצר בית בביתם, כאילו לא די בשיחות הרחוב השקטות המנבאות תרחישים אפוקליפטיים, אתמול (ג) נחתה על העיירה עוד מכה.

בשעות אחר הצהריים הגיע לעיירה צבא קטן של שוטרים. אלה הודיעו לראשי הקהילות, כי הגיעה התרעה על כוונה לבצע פיגוע בעיירה. לא ברור האם האיומים הגיעו בעקבות האנטישמיות שהרימה ראש לאחרונה בארצות-הברית, או שזו שנאה ישנה של עשיו ליעקב.

בתחילה הגיעו השוטרים אל בית הכנסת 'אדמונד ספרא', בראשו עומד הרב פרחי, ופינו את המתפללים. במקום היו שני חזנים, הנמצאים במקום מידי קיץ: שלמה שמר והחזן נהרי, המגיע במיוחד מהארץ. את הקהל הוציאו החוצה, ואת החזנים הבריחו השוטרים דרך הדלת האחורית. מומביי זה כאן.

הדרמה האמיתית התרחשה דווקא בבית הכנסת 'אוהל שמחה' של הרב שוואקה. בבית הכנסת עמדה להתקיים באותה שעה חתונה של אחד המתפללים. השוטרים שהגיעו לעיירה לא התחשבו באירוע המשמח, והוציאו את כל קהל החוגגים שהתכנס בבית הכנסת החוצה. החופה עוד לא נערכה, והזוג הצעיר מצא עצמו עומד ברחוב - מחכה לישועה. אפילו את מנות האוכל שהיו בתוך האולם אסרו השוטרים להוציא.

בני הקהילה, ששמעו על המקרה, פנו לרני סרדי, המתגורר בסמיכות לבית הכנסת, וזה פתח את ביתו לחתונה. וכך, תוך שעה אילתרו חופה, אפילו תזמורת הגיעה למקום, וגם אוכל הצליחו הסורים המוכשרים לארגן.

אבל נראה כי המאורע האחרון אינו מוסיף שלווה לעצביהם, המתוחים בלאו הכי, של התושבים. כולם כאן מתגעגעים לשקט שאפף את הקהילה, עד לפני שבועיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}