י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'הוריקן' החקירות האמריקני מתפרץ בישראל

13 חוקרים מארה"ב מנהלים מזה כחצי שנה מעקבים בישראל אחר מקבלי החזרי מס במרמה. בכיר בצוות אומר ל'המודיע', החושף את הפרשה: "המטרה העיקרית שלנו אינה מעצרים, אלא הפסקת התופעה"

התמונות מהמעצר בארצות הברית. צילום אילוסטרציה
התמונות מהמעצר בארצות הברית. צילום אילוסטרציה

מי שחשב שה'הוריקן' האמריקני רק נמצא בדרך לחופי ישראל, בעקבות פרשת המעצרים ב'דיל', אבל עדיין לא הגיע לכאן, טועה. חוקרים אמריקנים כבר שוהים כחצי שנה בישראל ומנהלים מעקבים צמודים אחרי אזרחי ארה"ב הזכאים להחזרי מס, גם אם אינם מתגוררים שם, אולם קיבלו אותם בדרכי הונאה ומרמה.

עיתון 'המודיע' חושף את פרשת החקירות והמעקבים. מקורות נאמנים, המקורבים לקונסוליה האמריקנית אישרו באזני כתב העיתון, יעקב רייניץ, כי מזה כמה חודשים מתנהלת בישראל חקירה נרחבת בנושא וכי הממשל האמריקני משקיע בה משאבים וכח אדם רב.

בעקבות האירועים האחרונים, ובעיקר פרשת המעצרים ב'דיל', שהסעירה את היהדות החרדית בארץ ובעולם, ביקש אותו גורם להתריע שוב שלא להתפתות וולא לקחת חלק בפעולות בלתי חוקיות, גם אם הן נראות שוליות ובלתי משמעותיות. "הממשל האמריקני מתייחס אל המעשים הללו בחומרה רבה ועלה כבר על עקבותיהם של שותפים רבים להם" - אמרו אותם מקורות.

רשויות המס של ארה"ב פועלים כאן בשיתוף פעולה עם המשרד לבטחון פנים ומשרד החוץ. מדובר בעיקר בבעלי אזרחות כפולה, שרבים מהם נמנים על הציבור החרדי. "זיהינו איזשהי תחושה שקיימת בעיקר בציבור החרדי בישראל שכשמדובר בכספי מדינה חלק ניתן להסיר את האיסורים ליטול כספים שלא ברשות ובגניבה. והממשל האמריקני נחוש למגר את התופעה" - מדגיש גורם ישראלי המצוי בחקירה האמריקנית המתבצעת כאן. "הם מתכוונים לעשות זאת בכל האמצעים העומדים לרשותם, ויש להם את כל האמצעים".

בחקירה נוטלים חלק 13 חוקרים אמריקנים, הפועלים בבניין השגרירות האמריקנית בתל-אביב.

אחד החוקרים הבכירים בצוות הגדיר את המטרה העיקרית של פעילותם כאן - להגיע למצב שבו הזכאים להטבות ידווחו דיווחי אמת, וארה"ב תוכל לעמוד בהתחייבויותיה - לתת להם את המגיע להם בלא חשדות. "המשימה אינה מעצרם של הרמאים, אלא קודם כל הרתעתם של האחרים".

כדי לעקור את התופעה מן השורש, עלו צוותי החקירה תחילה על עקבותיהם של ה'מאכרים' המגייסים את בעלי האזרחות הכפולה ומצרפים אותם לרשתות ההונאה. משהשלימו משימה זו כבר היה קל להם לעלות גם על עקבות האזרחים שהתפתו לשידולי הנוכלים, והגישו תצהירים כוזבים ששילשלו לכיסם סכומי כסף שלא הגיעו להם.

"המידע שהצטבר הוא הרבה יותר מכפי שהערכנו בעת שהחקירה החלה" - אומר החוקר הבכיר, וחוזר ומדגיש כי המטרה העיקרית היא "להבטיח העברת נתוני אמת ומניעת התרחבות רשתות ההונאה הפועלות בישראל לקבלת זכויי מס שלא כדין".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}