י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הקול קול יעקב, הידיים ידי ה-F.B.I

הסלמה בפרשת 'הדיל המסריח': מסע הצייד שמנהל ה-F.B.I נגד ראשי הישיבות שולח זרועות לישראל. בשבוע החולף פקדו סוכני הבולשת בתי ראשי מוסדות בישראל. בין הנחקרים: אחד מזקני ראשי הישיבות

הרב שאול קצין, מעצורי הפרשה, בדרכו למעצר בית
הרב שאול קצין, מעצורי הפרשה, בדרכו למעצר בית

התמונה הקשה ביותר שסיפקה פרשיית דיל, היא זו שמתעדת את הרב שאול קצין, רב ישיש ונשוא פנים, מובל אחר אי-כבוד לבית המעצר. האם צפויה, חלילה, תמונה נוספת מן הסוג הזה?

מידע ראשוני שמגיע היום, מעלה בהחלט סיבה לדאגה. מסתבר שמסע הצייד עליו הכריזו רשויות אכיפת החוק האמריקניות, נמשך במלוא עוזו, ומסתעף לכיוונים בלתי צפויים לחלוטין.

חוט חובר לחוט, חלקי-פאזל משתלבים זה בזה ודומה שהפרשייה שהתפוצצה בקול רעש גדול לפני כשבועיים והכניסה את יהדות ארצות הברית להלם כבד, עומדת רק בתחילתה.

אם עד כה פעל ה-F.B.I. האמריקני רק במרחב שבין חופי האוקיינוס האטלנטי – הרי שעתה נראה שהפרשייה הסבוכה מסתעפת לכיוון ישראל. חשש ממשי מכרסם בקרבתם של ראשי ישיבות רבים, שאת לחם-חוקה של הישיבה הביאו מיהדות התפוצות, ונעזרו בידם הרחבה והמושטת של עשירי הקהילה הסורית בדיל שבניו-ג'רזי, מוקירי תורה ותומכיה. השיטה שבה ניתנו רבות מהתרומות, אינה עולה בקנה אחד, לשון המעטה, החוק האמריקני, אשר בכל הקשור לענייני הלבנת הון, הוא נוקט יד ברזל קשה ובלתי מתחשבת.

מקורבים לראשי מוסדות בירושלים, מדברים על סבב-חקירות יסודי שמנהלים סוכני האף בי איי בארץ. במהלך השבוע החולף פקדו הסוכנים האמריקניים את בתיהם של כמה ראשי מוסדות, אשר שמם מופיע ברישומי התרומות שהעניקו עשירי דיל למוסדות בארץ.
עדי ראייה מספרים בחרדה על ישיבה נודעת בירושלים, שבראשה עומד אחד מזקני ראשי הישיבות. במהלך השבוע פקדו סוכני אף בי איי את חדרו בישיבה. כשהם מלווים במתורגמנים, פתחו הסוכנים בחקירה צולבת, ופני זקן לא נהדרו.

לאחר שעה ארוכה של חקירות ודרישות, עזבו הסוכנים את בניין הישיבה, כשצרור מסמכים עבה מתויק בתיקיהם. לגבי המשך החקירה, לא מסרו הסוכנים פרטים. הם הותירו את כל האופציות, עד למחרידה שבהן, פתוחות לרווחה.

וההסלמה הזו, אומר מקורבו של אחד מראשי הישיבות בירושלים ל'בחדרי חרדים', נמצאת רק בתחילתה. מסע הצייד צפוי להימשך, ורבים מראשי המוסדות שנעזרו בעשירי הקהילה החלאבית בניו-יורק, חוששים שמא יהיו הבאים בתור.

ביקורם המדאיג של הסוכנים במעונו של ראש הישיבה הירושלמי הנודע, היה לשיחת היום בין תלמידיו, החרדים כעת למצבו המשפטי של רבם, מגדולי מרביצי התורה שבדור ואיש שמעולם לא דבק בו רבב. כל שנותר להם, הוא לקוות לטוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}