י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

משפחת האם תוקפת: התקשורת רוקדת על הדם

הדיון בבית המשפט, שהתקיים ללא האם - שלא חשה בטוב - הסתכם בהגשת כתב אישום, ללא דיון על מעצר הבית. המשפחה: "אפרת וויס מ-YNET דיברה בתוקפנות, נראה שהצטרפה לפרקליטות. זו שערוריה"

האם בדיון בבית המשפט. תמונת ארכיון
האם בדיון בבית המשפט. תמונת ארכיון

כתב אישום הוגש היום (ג') בצהריים בבית המשפט המחוזי בירושלים נגד האם ממאה שערים, החשודה בהרעבת בנה בן השלוש וחצי.

מדינת ישראל נגד האם י' • כתב האישום המלא

הדיון בבית המשפט התקיים ללא נוכחות האם המואשמת. הרב אברהם פרויליך, שבביתו שהתה האם במהלך מעצר הבית עליו החליט בית המשפט, וממשיך ללות את הפרשה מקרוב, אמר לבית המשפט: "האישה לא חשה בטוב. הייתי שם אתמול, מדובר באשה בחודש החמישי להריונה, והיא מטפלת בילדיה, ואך טבעי הוא שאינה חשה בטוב".

הרב פרויליך הציג אישורים רפואיים המעידים על מצב האשה.

עורכי הדין מטעם ההגנה, ביניהם עורך דין ממשרדו של יעקב וינרוט, תקפו את הפרקליטות: "לאשה לא הוגשה בקשה להתייצב בבית המשפט. שמענו על כל הדיון מהתקשורת. זו צורת התנהלות? ככה רוצים לנהל משפט?"

האם מואשמת בכתב האישום "בהתעללות בחסר ישע". על פי כתב האישום, האם הרעיבה את בנה לאורך תקופה ארוכה ובשיטתיות. עוד נטען בכתב האישום, כי האם ניסתה להונות את אנשי הצוות הרפואי ומסרה להם נתונים כוזבים על מצבו.

העונש הקבוע בחוק על עבירה זו הוא 9 שנות מאסר בפועל.

הדיון אמור היה לדון גם בהמשך תנאי מעצר הבית של האשה, אך עקב היעדרותה, הדיון יתקיים מחר.

את זעמם פורקים בני המשפחה על כלי התקשורת שתפסו צד בסיפור באופן חד צדדי. מי שהצליחה לעורר את זעמם היא כתבת אתר YNET, אפרת וויס. בני המשפחה טוענים שהתערבותה הבוטה של וויס בדיון בבית המשפט, חרגה מעבר לכל פרופרציה, ונראה כי הצטרפה לפרקליטות במקום לעסוק בסיקור הפרשה.

כדוגמה הם מביאים את התבטאויותיה הציניות כלפי בני המשפחה. כשהגיע הרב פרויליך לדיון, צעקה לעברו וויס: "עוד מעט אלול, אתה לא רוצה לחזק אותנו?", כשחיוך סרקסטי מרוח על פניה.

לאחר מכן, כשהבהירה ההגנה שהאשה לא תשתתף בדיון היום, צעקה וויס: "זהו בזיון בית המשפט". אחד מבני המשפחה צעק לעברה: "לא ידענו שהצטרפת לתביעה בפרשה".

ואם לא די בכך, כשתיאר הרב פרויליך את מצבה של האשה, הנמצאת בחודש החמישי להריונה, צעקה וויס: "אני ממש בוכה, עוד מעט ירדו לי דמעות..". ושוב הסרקסטיות והזלזול.

בני המשפחה תוקפים את כל התקשורת, אך "דומה שאפרת וויס חצתה היום גבולות אתיים. אנו מקווים כי תתעשת, ותחזור לעבודה עיתונאית, במקום לעסוק בנתונים משפטיים, ולחוות דעה בנושאים לא לה", אומרים בני משפחה.

קישורים:
הוגש כתב אישום נגד האם החשודה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}