י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'חפציבה' שוב פשטה את הרגל

שכונת 'חפציבה' ברמת בית שמש, שידעה קשיים רבים, פשיטת רגל, ו"כאב ראש גדול" לתושביה, משנה את שמה. השם החדש: 'קנה הבושם' על-שם הגר"מ ברנסדופר זצ"ל • נקנית בשינוי השם

שכונת קנה הבושם. חפציבה, זוכרים?
שכונת קנה הבושם. חפציבה, זוכרים?

תושבי שכונת חפציבה מקבלים מתנת יום הולדת יפה ומפתיעה: לרגל מלאות שנתיים לאיכלוס השכונה הם מתבשרים כי ועדת השמות בעיריית בית שמש החליטה לקרוא את שמה של השכונה על שמו של הגאון רבי מאיר ברנסדורפר זצ"ל, חבר בד"ץ 'העדה החרדית' ומחבר הספרים "קנה בושם".

שמה של שכונת חפציבה הינו סרח עודף משמה של חברת הבניה שהקימה את השכונה, חברה שכידוע פשטה את הרגל, אך הותירה לתושבים את שם השכונה. אגב, "חפציבה" הוא שמה של אחת מבנות משפחת יונה בעלי החברה.

מאז אכלוס השכונה, פנו תושבים לעירייה וביקשו כי שם השכונה יוחלף, מאחר ויש להם זכרונות בלתי נעימים מהפרשה העגומה של קריסת החברה, כשחלק מהרוכשים אף נכנסו לתסבוכות כלכליות.

כאמור, השבוע נפל דבר. ועדת השמות העירונית החליטה לקרוא את שמה של שכונת חפציבה בשם שכונת "קנה בושם".

מי שהוביל את ההחלטה, שזכתה לברכות ותשבחות מכל רובדי הציבור, היה ראש העיר משה אבוטבול ויו"ר ועדת השמות העירונית.

ראש העיר, שהגיש את הבקשה בשם בני משפחת הגאון זצ"ל, סיפר לחברי הוועדה על פועלו ותרומתו הכבירה של רבי מאיר זצ"ל למען בית שמש. "רבי מאיר זצ"ל ליווה את הישוב בבית שמש, ובמיוחד הקים את עולה של טהרה בעיר, כאשר ליווה מקרוב בליווי הליכתי צמוד את הקמת המקוואות בכל השכונות החדשות בעיר", סיפר ראש העיר.

ההצעה שהועלתה על שולחן הועדה התקבלה פה אחד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}