י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

חשד: 'עוקץ' חרדי-ישראלי של רשויות ארה"ב

שוב פרשת הונאה בה מעורבים ישראלים וחרדים: חברי הרשת חשודים כי הוציאו במרמה מרשויות המס האמריקניים מעל 12 מיליון דולר באמצעות שימוש בפרטי אסירים וחיילים אמריקנים

עו"ד יעקב אברהמס. צילום: ישראל היום
עו"ד יעקב אברהמס. צילום: ישראל היום

שוב פרשת הונאה בארצות הברית בה מעורבים ישראלים וחרדים: חוקרי יאח"ה עצרו אתמול (ב) שבעה אנשים החשודים כי הונו את רשויות המס האמריקניות והוציאו מהן במרמה 12 מיליון דולר, זאת תוך שימוש בשמם של חיילים אמריקנים המוצבים בעיראק ושמותיהם של אסירים הכלואים ברחבי ארה"ב.

החשודים נהגו לבקש החזרי מס בשמם, ולאחר שקיבלו את הכספים העבירו אותם לחשבונות בנק בישראל.

החקירה החלה באפריל השנה. אז פנו אנשי משרד המשפטים האמריקני למשטרת ישראל בבקשה שתסייע להם בחקירת הונאה שעקבותיה הובילו לישראל. השלטונות האמריקניים נקבו בשמו של מרווין ברקוביץ', בן 61, שנמלט מארה"ב לישראל בשנת 2003 לאחר שהורשע בגניבת מסמכים סודיים. בעקבות הרשעה זו נידון ברקוביץ' ליותר מחמש שנות מאסר.

על פי החשד, כך פעלה השיטה של חברי הרשת: ברקוביץ' שלח אנשים אל בתי המשפט בארצות הברית, כדי להוציא מפסקי דין שמות של אסירים אמריקנים ואת מספרי הביטוח הלאומי שלהם, באמצעותם ניתן לבקש החזרי מס מרשויות המס האמריקניים, שלא ידעו כי מדובר באנשים שכבר שוהים בכלא, ודרש בשם לקבל החזרי מס בטענה שהם "חסרי עבודה והכנסה‭."‬

בבקשות נהג ברקוביץ' לכלול כתובות של אנשים שהפעיל בארה"ב. אותם אנשים קיבלו לידיהם את המחאות החזרי המס ומסרו אותן לאנשיו של ברקוביץ'. ההמחאות נשלחו לישראל והופקדו בחלקן בחלקן בחשבונות בנק שפתח חשוד נוסף בפרשה, עו"ד יעקב אברהמס, בן 71, וחלקן נפדו בשוק השחור.

המשטרה דיווחה כי איתרה בחשבונות הבנק בישראל 12 מיליון דולר שהועברו בדרך זו מארצות הברית, אך ההערכה היא שהסכומים האמיתיים של 'העוקץ' מסתכמים בעשרות מיליוני דולרים.

ברקוביץ', שנשלח אתמול למעצר של שמונה ימים, מכחיש את החשדות המיוחסים לו.

שניים משבעת העצורים נשלחו למעצר בית, ומעצרם של השאר הוארך בשלושה עד שישה ימים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}