י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

חביליו לפינדרוס: "מתאפק לא להרביץ לך"

ויכוח בעיריית ירושלים על המשך העסקת סייעות התלהט. היועץ המשפטי חביליו לפינדרוס: "מחזיק את הידיים בכדי לא לעשות מה שעשה דה הרטוך". פינדרוס ל'בחדרי חרדים': "זה היה בצחוק"

"היה ויכוח קשה". יצחק פינדרוס
"היה ויכוח קשה". יצחק פינדרוס

'מלחמת הסייעות' בעיריית ירושלים עולה שלב. כזכור, סייעות הגננות, שעבדו ברשתות הפרטיות, עמדו בפני סכנת פיטורים, עקב חוות דעת משפטית שהנפיק היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, יוסי חביליו. חוות הדעת חידשה, כי העירייה אינה יכולה להעסיק סייעות העובדות ברשתות פרטיות, ועל כן יש לפטר אותן, וכי הרשתות הן שאמורות לשלם את שכרן באופן עצמאי.

ואם לא היה די בגזירה זו, גם הסייעות העובדות ברשתות המוכרות מצאו עצמן בפני סכנת פיטורין בשל 'חוק נהרי', שלא אפשר לעירייה לשלם משכורות לרשתות - חוק שכבר עבר שדרוג לפני כשבוע.

היום (ב) במהלך דיון שהתקיים בעיריית ירושלים, זעק סגן ראש העיר, יצחק פינדרוס, את זעקת הסייעות המאוימות בפיטורין. אולי באווירת הימים האחרונים, בה כל פרשה מקבלת טייטל - ניתן לקרוא לפרשייה 'הסייעת המותקפת'. פינדרוס הבהיר כי לא ייתן לפגוע במעמד הסייעות, וכי הדבר הוא בנפשו של הציבור החרדי.

הויכוח התלהט, ובמהלכו, צעק חביליו לעבר פינדרוס: "אני מחזיק את הידיים בכח בשביל לא לעשות לך את מה שעשה דה הרטוך ליענק'ל כהן".

למי שסובל מבעיות זיכרון או עבור מי שלא היה על הפלנטה בשנתיים האחרונות, נזכיר כי לפני שנתיים סטר עו"ד אמנון דה הרטוך לחבר הכנסת יענק'ל כהן מיהדות התורה, בעקבות ויכוח שהתלהט בין השניים - מה שהביא לפיטוריו של דה הרטוך, ולתהילת עולם ליענק'ל כהן.

וכך, חביליו, בעל הזיכרון המצוין, עצר את ידיו אבל אמר מה שאמר.

אלא שבשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים' מוריד פינדרוס את גובה הלהבות: "היה ויכוח קשה, במהלך הויכוח הוא הזכיר את דה הרטוך, אבל הנימה הייתה מבודחת. לא צריך להיסחף. הוא לא איים, ולא עשה זאת בצורה רצינית".

• ומה לגבי הסייעות?

"בינתיים לא פוטרה אף סייעת, ואני עומד על כך שהמצב יישאר כך. אנחנו בהידברות מתמדת, ואני מקווה שהסייעות יישארו בתפקידן החשוב".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}