י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מוישה אורי ושלי - עובדים בשבילכם

מושב הקיץ ארך פחות משלושה חודשים, אך למרות זאת מסתבר כי מספר ח"כים הצליחו לעשות לא מעט. שיאני החקיקה: מקלב, גפני, יחמוביץ', וכץ. בין החוקים: 'חוק נהרי המשודרג' • סיכום ביניים

שיאני החקיקה אצל הגרמי''ל לפקוביץ
שיאני החקיקה אצל הגרמי''ל לפקוביץ

הכנסת יצאה לפגרה ולמרות שמושב הקיץ ארך פחות משלושה חודשים מתברר שמספר חכי"ם הספיקו לעשות לא מעט. ארבעה חכי"ם הצליחו להעביר במושב הקיץ שני חוקים בקריאה שלישית: יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, ח"כ אורי מקלב, ח"כ חיים כץ וח"כ שלי יחימוביץ.

החוקים שהספיקו להעביר ח"כ הרב משה גפני וח"כ הרב אורי מקלב במושב האחרון: חוק בנושא החינוך המאפשר לרשויות המקומיות לממן את מוסדות החינוך 'המוכר שאינו רשמי' גם בשווה כסף, ולא רק בכסף. החוק מאפשר למעשה את המשך הפעילות של מוסדות החינוך הללו שנתקלו בפרשנות משפטית מעוותת שמנעה המשך העברת תקצוב לבתי הספר, כפי שהיה עד כה.

חוק שני שהעבירו ח"כ גפני וח"כ מקלב הוא 'דיין עמית'. החוק מאפשר לדיין מעל גיל 75 להמשיך לדון בנושאים שונים וזאת בעקבות המחסור הקיים בבתי הדין והעומס הרב הקיים בתיקים בבתי הדין, הדיין מעל גיל 75 יוכל להמשיך לדון עד לגיל 80 כפי שהחוק מאפשר כיום גם לשופטים.

חשוב לציין כי את שני החוקים הללו העביר ח"כ הרב משה גפני בנוסף ובמקביל למשימתו העיקרית במושב הקיץ האחרון, העברת התקציב הדו שנתי לראשונה בתולדות המדינה בועדת הכספים אשר בראשותו, תוך קיום דיונים אינטנסיביים רבים במשך כל השבועות האחרונים.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}