י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

לומדים נהיגה? למקלב יש בשורה בשבילכם

בדיון שנערך ב'וועדה לפניות הציבור' זעק יו"ר הוועדה אורי מקלב: "זמני הקצאת הטסטים והמחירים הגבוהים - הם עושק". בשורות טובות גם למי שלא חידש את רשיונו ולרוכשי רכבים

לומדים נהיגה? למקלב יש בשורה בשבילכם
דוב

בדיון מיוחד של הוועדה לפניות הציבור בראשותו חבר הכנסת אורי מקלב שהתכנסה הבוקר בשל פניות רבות שהגיעו בנושא התנהלות משרד הרישוי, נידון המצב הקשה בו נתונים תלמידי נהיגה המבקשים לעבור טסטים ונתקלים בדרך קשה של תעריפי תשלום גבוהים וחוסר בטסטרים, הגורמים לעיכוב של חודשים מעת סיום שיעורי הנהיגה עד למבחן עצמו.

"קשה להאמין שמדיניות הקצאת הטסטים במצב כזה",אמר מקלב והוסיף כי "כל המדיניות לא משפרת את איכות לימודי הנהיגה" הוא קרא להחזיר את הפיקוח על מחיר העמדת הרכב למבחן על ידי מורי נהיגה. "מאות השקלים אותם נאלצים התלמידים לשלם למורה הנהיגה ולמשרד הרישוי על כל מבחן הינו עושק" אמר.

בוועדה בה השתתפו בין היתר גם סגן מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה ויו"ר בוחני רישוי נהיגה ארצי, הועלתה גם ההצעה להקים מאגר רכב פרטי במשרד הרישוי שיהיה פתוח לעיון הציבור וימנע מאזרחים תמימים ליפול במעשי עוולה ונוכלות בשל אי ידיעת פרטי הרכב.

כמו כן קבל מקלב על כך שהענישה לנהגים שלא מחדשים את רישיונם בזמן – כבדה מדי. לדבריו המקרים של אלו שלא חידשו את רישיונם שונים זה מזה ויש להבחין ביניהם.

אחד הפונים לוועדה סיפר כי בשל אי שימת לב של אשתו כי תוקף רישיונה פג, נאלצה לעבור מבחן תיאורטי ומעשי בכדי לקבל את רישיונה מחדש כאשר הבחינה בכך ופנתה לחדש רישיונה.

הוועדה ננעלה בהכרזתו של היו"ר שהודיע כי בכוונתו לפעול בעניין וכן לפנות לשר התחבורה בבקשה לטפל בדחיפות בנושאים אלו. כמו כן בכוונתו לכנס את הוועדה פעם נוספת בנושא זה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}