י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

רוסיה: קצין דת יהודי בכל מחנה צבאי רוסי

הצאר מרחיב את היהדות: בפגישה שנערכה בין נשיא רוסיה מר מדוודב לרבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזר סוכם על שורת צעדים היסטוריים • יוענקו שיעורי יהדות לתלמידים בבתי הספר הממלכתיים

הרב בערל לאזר עם נשיא רוסיה
הרב בערל לאזר עם נשיא רוסיה

בפגישה מיוחדת שקיים רבה הראשי של רוסיה, הרה"ג בערל לאזאר עם נשיא רוסיה, מדוודב, נידונו וסוכמו מספר צעדים היסטוריים, לטובת יהודי רוסיה.

בין היתר הוחלט על מינוי רבנים צבאיים בכל מחנה צבא רוסי במימון של צבא רוסיה, הגברת הפעילות היהודית בין החיילים היהודיים המשרתים במחנות הצבא, ובקרב האסירים היהודיים הכלואים בבתי הכלא.

כמו כן סוכם כי יוענקו שיעורי יהדות לתלמידים היהודיים הלומדים בבתי הספר הממלכתיים ברוסיה. עבור שיעורים אלו לתלמידים היהודים, ידפיס בקרוב משרד החינוך הרוסי, ספר מיוחד על עיקרי מושגי היהדות, כאשר את התכנים הם יקבלו מהרבנות הראשית לרוסיה.

בשיעורים לכלל התלמידים בבתי ספר אלו, ילמדו גם על היסטוריית עם ישראל, דבר זה ישפיע בהמשך למניעת תופעות אנטישמיות בעתיד על-ידי צעירים רוסיים.

הסכמה זו, היא מרגשת בהתחשב בעובדה, שלראשונה בהיסטוריה ילמדו התלמידים הרוסים על ההיסטוריה המפוארת של עם-ישראל, על העבר והווה ועל יחידיותו.

עם סיום הפגישה, סיפר הרב הראשי לנשיא, על הפעילות הברוכה ועל התוצאות הטובות, מאז שהחלה הפעילות בין החיילים היהודים המשרתים בצבא רוסיה, וזאת תודות לשיתוף הפעולה הפורה עם הגנרלים בכל המחנות.

במסגרת הפעילות הצבאית, ערך השבוע הרב האחראי בצבא רוסיה הרב אהרן גורביץ, מסע חיזוק רחב היקף בין מספר בתי כלא ברוסיה, שם נפגש עם אסירים יהודים רבים, הכלואים בבתי כלא רבים הפזורים ברוסיה.

מהלך המסע והמפגש המרגש עם האסירים, חיזק הרב גורביץ את רוחם, התעניין בשלומם ואסף שאלון מיוחד עם כל דרישותיהם. לאחר מכן נפגש עם ראשי השב"ס ואף עם האלופים האחראיים על בתי הכלא, על מנת להביא לשיפור בתנאי המאסר, שיקום המשתחררים ואף פתיחת בית כנסת באחד מבתי הכלא, שם מרוכזים מספר רב יותר יחסית של יהודים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}