י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מפקירים, תפסיקו להאשים! • דעה

"רק בציבור החילוני הורים אינם מגלים התעניינות ודאגה לילדם, עד כדי אישפוזו בעקבות פיגוע, מבלי שיגלו אכפתיות בסיסית הנדרשת מהורים" • ישראל שקד מחזיר אש ומפנה אצבע מאשימה

הפיגוע בתל אביב. צילום: דוברות זקא
הפיגוע בתל אביב. צילום: דוברות זקא

מאז מוצאי שבת אנו עדים למתקפה חסרת-תקדים כנגד הציבור החרדי בכלל (בעצם, שום מתקפה נגד הציבור החרדי בישראל אינה חסרת-תקדים), ותנועת ש"ס בפרט, תוך הפניית אצבע מאשימה, כאילו מהם יצא הרוצח שרצח שניים ופצע 13 נוספים.

'מועדון' ההסתה נגד החרדים

כשהטענות הן כנגד החרדים - לא צריך שום חקירה ושום ראיה. אפילו לא צילומים ממצלמה נסתרת.
מספיק שיקום ה'נאור' התורן ויפתח את מחול השדים כנגד החרדים, כדי שכל הציבור החילוני הנאור ייגרר אחריו כעדר חסר דעה עצמית.

כן, כן. כולם תוקפים את החרדים, כשאף אחד אפילו לא טרח לנסות ולבדוק האם יש משהו מאחורי האשמות אלו. יותר מכך, לפי הדיווחים, המועדון בו בוצע הרצח מוסתר מעין רואים, כדי להעניק 'תחושת ביטחון' לילדים שרוצים 'לגלות את עצמם'. כך שהדעת והשכל הישר נוטים לומר, כי מי שאמור להכיר מקום כזה, הוא רק מי שהיה מבאי המקום. אך, העובדות, כמובן, לא מבלבלות את המסיתים כנגד הציבור החרדי.

ההסתה שלהם מותרת!

אבל, מילא. לזה כבר התרגלנו במדינת ישראל.

אני רוצה להתמקד בנקודה אחת שצדה את עיני: לפי הדיווח, רבים מהורים של הפצועים אינם מגיעים לחפשם בבתי החולים, כיוון שאינם מודעים ל'נטיותיו' של בנם. כיוון שכך, אין להם שום חשש לגביו. הם פשוט לא מעלים בדעתם שהילד היה שם.

כמה דברים עצובים עולים מהדיווח הזה:

א. את אותם הורים צריך לעצור. לא על 'מינכהאוזן', אלא על הפקרת ילדם וחוסר דאגה מינימאלית, המתבקשת ממחויבות בסיסית של הורים כלפי ילדיהם.

ב. הורה שאינו יודע מה מתרחש עם ילדו, אחת דתו למעצר ממושך. כאן אין חשד מופרך. כאן יש מידע וראיה מוכחת.

ג. רק בציבור החילוני זה יכול לקרות. רק בציבור החילוני ההורים אינם מודעים למה שעובר על בנם, במיוחד בחופש הגדול.

רק בציבור החילוני הורים אינם מגלים התעניינות ודאגה לילדם, מה שגורר אי התעניינות במעשיו של הילד עד כדי אישפוזו בבית חולים, בעקבות מתקפת רצח, מבלי שיהיה להם מידע או שיגלו אכפתיות הנדרשת מצד הורים.

ד. בעבר הותקפו ארגוני החזרה בתשובה מאמצעי התקשורת הבלתי הוגנים. הם הואשמו כי שהם 'צדים' ילדים, כביכול, וכופים עליהם דרך חיים ודעות מדעות שונות, ללא ידיעת ההורים. רגע, האם זה בעצם לא מה שעשה אותו מועדון בו התרחש הרצח?

האם הם לא הכניסו לשם ילדים בניגוד לידיעת הוריהם - או יותר נכון לומר: למרות אי ידיעת הוריהם - היכן הזעקה על 'ציד הילדים'? היכן הזעזוע מ'חטיפת הילדים'?

למה זה מותר?

והתשובה? זו, עם כל הצער שבדבר, ידועה.

הורים חילוניים ימשיכו לשבת שאננים בביתם או במקום עבודתם, ללא דאגה וללא גילויי אחריות כלפי ילדם. הם רגילים שהילד נעלם למספר ימים - ואולי גם לא יקרה כלום, מבחינתם, אם הוא לא יחזור...

והילד? הוא יתייסר בבית החולים - ל ב ד ו!

ישראל 2009. עצוב כמה שהיא חשוכה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}