י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

18 שנים אחרי - דינקינס מודה: "טעיתי"

ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, דייויד דינקינס, השחור הראשון שכיהן כראש העיר, על 'מהומות קראון הייטס' בשנת 91': "אין ספק שלא ניהלתי בצורה נכונה את המשבר"

המהומות בקראון הייטס. צילום: ארכיון
המהומות בקראון הייטס. צילום: ארכיון

בגילוי לב נדיר, מודה ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, דייויד דינקינס, כי טעה בדרך שבה ניהל את ענייני העיר כשהתרחשו המהומות בקשות בשכונת קראון-הייטס שבברוקלין בשנת 1991.

דינקינס היה ראש העיר השחור הראשון של ניו יורק. הוא נבחר, בנציג המפלגה הדמוקרטית, לאחר שראש העיר המיתולוגי של העיר, אד קאץ', פרש מהמשרה.

באלול של שנת תשנ"א פרצו מהומות קשות בשכונת קראון-הייטס, בה מתגוררים בעיקר חסידי חב"ד. זאת, לאחר שרכב בנהוג בידי בחור יהודי הרג בתאונת דרכים ילד שחור. השחורים החלו בהתפרעויות, כשבתחילת אותו לילה נרצח בחור הישיבה האוסטרלי יעקב רוזנבאום הי"ד.

מאז, במשך שלושה ימים, היכו השחורים עוברי אורח, ניפצו חלונות ראווה, השליכו אבנים על בתים והשחיתו רכוש ציבורי. במהלך כל ימי הפוגרום, משטרת ניו יורק כמעט ולא התערבה, בעוד ראש העיר גילה אוזלת יד.

דינקינס, שהתראיין לתוכניתו של בריאן לרר, בשבוע שעבר, אמר: "אין ספק שלא ניהלתי בצורה נכונה את המשבר. כשיספידו אותי בניו-יורק טיימס, הכשלון שלי בנושא הזה ודאי יתפוס את הכותרות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}