י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

המשטרה ממליצה: כתב אישום נגד ליברמן

היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה סיימה את החקירה נגד שר החוץ וממליצה להעמידו לדין בגין לקיחת שוחד הלבנת הון, מרמה, הפרת אמונים ושיבוש חקירה

נשאר רק להתפלל? ליברמן
נשאר רק להתפלל? ליברמן



היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה הודיעה היום (א) כי סיימה את החקירה בעניינו של שר החוץ אביגדור ליברמן.

בהודעה רשמית של המשטרה נאמר, כי נמצאה תשתית ראייתית נגד ליברמן וחשודים נוספים בעבירות של לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור, שיבוש מהלכי משפט והטרדת עד וכן עבירות לפי חוק איסור הלבנות הון.

המשטרה תעביר לפרקליטות את המלצותיה בתיק החקירה נגד שר החוץ, אביגדור ליברמן, כבר בימים הקרובים. כך דווח עיתון 'הארץ'. לפי הדיווח, גורם משטרתי אמר אתמול (מוצ"ש) כי החקירה הסתיימה, למעט מספר השלמות שבוצעו בימים האחרונים לבקשת הפרקליטות.

המשטרה גיבשה תשתית ראייתית להעמדת ליברמן לדין בעבירות הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ושיבוש מהלכי חקירה. צוות החקירה התלבט בשבועות האחרונים אם להמליץ על העמדה לדין גם בעבירות השוחד. כפי שפורסם ב'הארץ', שר החוץ הפליל עצמו במהלך חקירותיו גם בעבירת לקיחת שוחד, ואולם על פי ההערכה מדובר בעבירה פחות משמעותית בתיק, שניתן יהיה לוותר עליה במסגרת כתב אישום סופי, בין היתר במקרה שייחתם עמו הסדר טיעון.

גורמים במשטרה העריכו בימים האחרונים כי פרקליטות המדינה תאמץ את מסקנות המשטרה בתיק.

הלבנת ההון צפויה להיות עבירת הבסיס עליה ימליצו החוקרים להגיש את כתב האישום. על פי החשד, ליברמן הקים יחד עם מקורביו שרשרת של חברות, חלקן חברות קש, שנועדו "לכבס" עשרות מיליוני שקלים ולהזרימם לכיסו.

עדכון אחרון: 18:02

קישורים:
מקור: הארץ
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}