י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'מועדון' ההסתה נגד החרדים

המשטרה עדיין חוקרת את הרצח במועדון התל-אביבי - בו נרצחו במוצ"ש שני אנשים ונפצעו 13 נוספים - אבל בקהילת המועדון כבר מאשימים: הרצח - בעקבות הסתה חרדית. שלטים נגד ש"ס: "דמם בידיים שלכם"

זירת הפיגוע - צילום דוברות זק"א
זירת הפיגוע - צילום דוברות זק"א

רוצח מטורף שרצח במוצאי שבת במועדון תל-אביבי שניים ופצע 13 נוספים העביר את מוקד גלי ההסתה הגבוהים, השוטפים את המדינה לאחרונה, נגד החרדים - לתל אביב.

עוד בטרם סיימה משטרת תל-אביב את איסוף הממצאים הראשונים בזירת הרצח, האשימו גורמים הקשורים למועדון ברצח את החרדים.

מפקירים, תפסיקו להאשים! • דעה

מפגינים שהגיעו למקום האירוע האשימו ברצח את ש"ס ואת שר הפנים אלי ישי וח"כ נסים זאב.
בהפגנה שהתקיימה לאחר חצות בסמוך לזירת הרצח, נשאו מפגינים שלטים, בהם נכתב: "סיעת ש"ס - דמם בידיים שלכם". אחדים מהשלטים האשימו אישית את ח"כ נסים זאב מש"ס באחריות לרצח, כשקבעו: "ניסים זאב - יש לך דם על הידיים".

את האשמות החמורות וחסרות הבסיס מגבים מנהלי המקום, גם באסמכתאות מן המקורות. אחד מהמנהלים אמר לאמצעי התקשורת: "התחושות שלנו מאוד קשות. אף אחד לא ציפה לדבר כזה. לא היו שום איומים, שום התרעות. זה אולי אירוני ששלושה-ארבעה ימים אחרי שעם ישראל מציין את תשעה באב ומדברים על שנאת חינם, זה מה שאנחנו רואים מול העיניים - גופות שטופות דם על הרצפה. לא האמנו שיכול לקרות דבר כזה. התרומה היחידה לשנאה זה התבטאות של אנשים שמלבים את השנאה, במקום להבין ולקבל את העובדה שיש בני אדם שונים, ומגיע להם שיתייחסו אליהם בכבוד. החברה הישראלית מלאת שנאה".

דובר במקום הוסיף ואמר לכלי התקשורת: "אנו המומים ונסערים, אנחנו נשקול את המשך פעילותנו בהמשך. אנו אחרי צום תשעה באב, שבו אנו מציינים את חורבן בית ראשון ובית שני שנחרבו בגלל שנאת חינם, ומה שקרה הערב בתל-אביב זו שנאת חינם לשווא".

"מי שמפיץ את ארס שנאת החינם, הם אלה שממהרים להטיל האשמות שווא, חסרות אחריות, כלפי הציבור החרדי" - מגיבים דוברים בציבור החרדי. "הם אינם בוחלים בכל דרך וטופלים עלילות דם זדוניות כנגד ציבור גדול בישראל. יחד עם ההסתה שהם אחראים לה, הם מסיטים את המשטרה מכיווני החקירה העשויים להביא לאיתור מהיר של הרוצח. בכל מקרה 'רוצח' אינו יכול לעולם להיות חבר בקהילה החרדית, אבל ב'קהילתם' כבר נמצאו, גם בעבר הלא רחוק, כמה וכמה כאלה" – מוסיפים ואומרים אותם דוברים.

סיעת ש"ס וח"כ ניסים זאב גינוי את הרצח. בהודעה שפרסמה המפלגה נאמר: "סיעת ש"ס מגנה כל שימוש באלימות: מן הראוי לאתר את המפגע במהירות ולמצות עמו את החקירה והדין 'רצח' כמובן מנוגד לדרכה של תורה וכל פגיעה מנוגדת לדת ישראל'".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 85 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}