י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אלי ישי מרחיק את הסודנים מערד

שר הפנים נענה לבקשת חסידי גור: ביטל הנוהל המאפשר לפליטים לשהות רק בצפון או בדרום. ישי: "הנוהל יוצר ריכוזי סודנים בפריפריה כדוגמת ערד" • ביבי החליט לדחות גירוש ילדי הזרים

ישי עם ליצמן. צילום: עיתון משפחה
ישי עם ליצמן. צילום: עיתון משפחה

שר הפנים, אלי ישי התגייס לטובת חסידי גור בערד: חתם אתמול על הוראה לבטל את הנוהל המכונה "גדרה־חדרה". את הנוהל קבע משרד הפנים בפברואר ‭,2008‬ במטרה להתמודד עם גל הפליטים שהגיעו דרך גבול ישראל מצרים מאריתריאה וסודן ולהרחקם ממרכז הארץ - במיוחד מהעיר תל אביב בה התרכזו רבים מהם.

בעקבות נוהל זה התרכזו מאות פליטים סודנים בעיר ערד, והקימו בה התיישבות משלהם. על פי הערכות הם מונים כבר 1000 איש.

בחסידות גור לא ראו בעין יפה את ההתיישבות הסודאנית ממול לביתם. בשבועות האחרונים הפעילו בחסידות גור לחץ מאסיבי על שר הפנים, אלי ישי, על מנת שיטפל בבעיה הכאובה – ויפעל לגירוש האורחים הבלתי קרואים מהעיר. מסר מראשי החסידות נשלח לשר הפנים, ולפיו הדבר הוא ממש בנפשם, ויש מי שקישר את ביקורו של האדמו"ר מגור בבית הגר"ע יוסף לפרשה.

במקביל, ארגוני זכויות אדם עתרו לבג"ץ נגד הנוהל. אתמול, יום אחד בלבד לאחר שהסביר לבג"ץ מדוע יש לדחות את עתירת ארגוני זכויות האדם, הוציא אלי ישי הוראה לביטול הנוהל. הוא הורה ליחידת "עוז" שלא לעצור פליטים השוהים בין חדרה לגדרה.

לדברי ישי, הסיבה שגרמה לו לבטל את הנוהל הוא הרצון להקל על ערי הפריפריה, אשר מלכתחילה שרויות במצב כלכלי קשה. "הנוהל יוצר ריכוזים של סודנים ושוהים בלתי חוקיים בפריפריה כדוגמת ערד ואילת‭,"‬ אמר ישי. "לערים הללו יש קשיים ממילא, וכעת הן נאלצות להתמודד גם עם התופעה החברתית הזו שמצריכה משאבים כלכלים וחברתיים".‭

במקביל החליט אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו להענות להצעתו של אלי ישי ולדחות את מבצע גירוש ילדי העובדים הזרים. ישי הציע להעניק להם אישור שהייה זמני לשלושה חודשים נוספים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}