י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

שאלות ותשובות בנושא ביטוח דירה

מהם שירותי החירום הניתנים באמצעות הפוליסה, כיצד נקבע שווי הדירה, מה מכסה ביטוח נגד רעידות אדמה והאם נזק שנגרם על ידי הכלב מכוסה בפוליסה? כל תשבובות בכתבה שלפניכם

  • ט' אב התשס"ט
שאלות ותשובות בנושא ביטוח דירה
דירה סטודיו בירושלים, תקחו משכנתא. צילום ארכיון

האם קיימת אפשרות לכלול בפוליסה לביטוח דירה גם שירותי חירום?

בהחלט שכן. שירותי חירום הינם חלק אינטגרלי מפוליסת הביטוח וניתן להוסיפם בקלות. שירותי החירום והסיוע ניתנים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, באמצעות מוקד החירום והם כוללים שירותי סיוע לדירה במקרים של הצפה, סתימות אינסטלציה, קצר חשמלי, פריצת דלת, תיקון של נזקי המים ועוד. בנוסף ניתן לכלול שירות תיקונים למוצרי חשמל ביתיים ושירות תחזוקת מחשבים.

כיצד נקבע שווי הדירה שלי ותכולתה לצורך הביטוח?

שווי תכולות הדירה יכול להיקבע בשתי דרכים. הראשונה: בהתאם להערכת מבוטח. אתה תהיה זה שתתן הערכה מה עלות כל דבר ובהתאם זה ייקבע מחיר הפוליסה. הדרך השניה הינה על ידי שליחת איש מקצוע מטעם חברת הביטוח המכונה "מעריך תכולה" אשר יבקר בביתך בתיאום מלא איתך ויעריך את שווי מבנה הדירה וכן את שווי התכולה שלה. כמו כן, ניתן לקבוע את שווי התכולה במידה שכבר נעשה בעבר סקר תכולה בביתך.

אני מעוניין לבטח תכולה ומבנה כל אחד בנפרד. האם הדבר אפשרי?

ניתן לבטח בנפרד גם את התכולה וגם את המבנה, אולם מצב זה אינו רצוי. אם תבטח כל דבר בנפרד לא תוכל ליהנות מכיסוי רחב במקרה של נזקים ולא מהנחה משמעותית נוספת על מחיר הביטוח. לכן עדיף לבטח את שניהם ביחד ולהינות מכל היתרונות.

אינני מעוניין לבטח את כל תכולת הדירה. האם אני חייב בכך?

התשובה היא כן. לא ניתן לבטח רק חלק מהתכולה. ברגע שבחרת ביטוח תכולה עליף לדעת כי ביטוח זה כולל את כל תכולת הדירה באשר הוא.

יש לי כלב בבית. האם יש כיסוי לצד שלישי לנזקים שנגרמו על ידו?

בהחלט, זאת בתנאי שהמבוטח מקיים את כל הוראות החוק והרשויות המוסמכות כפי נקבעו על ידי המדינה. אם המבוטח רכש במסגרת הפוליסה ביטוח צד שלישי - הוא מכוסה לחלוטין מנזקים הנגרמים על ידי חיות בית כגון כלבים, חתולים וכיוצ"ב.

במסגרת הפוליסה שעשיתי, האם כדאי לי להוסיף גם כיסוי כנגד נזקי רעידת אדמה?

מנסיון העבר והמיקום הגיאוגרפי של ישראל על פני כדור הארץ, וכן בשל אזהרת רבנים רבים, מומלץ מאוד לרכוש כיסוי כנגד נזקי רעידת אדמה. חשוב לדעת כי ביטוח זה נכלל במסגרת ביטוח דירה ומבנה והוא מוגדר כביטוח חובה מטעם המדינה, אלא אם בחרת לוותר על כך והצהרת על כך. במידה ולא רכשת ביטוח תכולה הכולל רעידת אדמה לא תהיה מכוסה על כך. במידה ולקחת משכנתא על הדירה, הבנק הוא זה שיחייב אותך לבטח את המבנה כנגד נזקי רעידת אדמה.

עברתי דירה, החלפתי כתובת. האם עלי לעדכן את חברת הביטוח על כך?

כן, בהחלט. בכל שינוי בפרטים האישיים יש לפנות לסוכן הביטוח שלך ולעדכנו על כך. הוא זה שיבדוק האם ישנו הבדל בכיסויים הביטוחיים.

פרצו לי לבית, למי עלי לפנות?

בכל מקרה שיש בו צורך להפעלת הביטוח ובכלל בכל מקרה חריג הקשור לביטוח דירה, עליך לפנות בדחיפות לסוכן הביטוח שלך. הוא זה שינחה אותך וימלא יחד איתך את טופס התביעה שיגיע לטיפול מהיר ומיידי לאגף המתאים בחברת הביטוח.


לקבלת מידע נוסף על ביטוח דירה - לחץ כאן

ניתן לפנות אלינו באמצעות האתר ואנו נחזור אלייך - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}