י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

שערוריה: חיילים יאכלו ארוחה חגיגית בליל הצום

חייל המשרת במחנה 21 מספר לאתר 'בחדרי חרדים': הערב ומחר יוגשו ארוחות חגיגיות במחנה בבית ליד. ב'חוזר המטכ"ל' נכתב: "אין לאכול בפרהסיה בחדרי הישיבות". ומה עם ארוחות חגיגיות?

חייל הנח"ל החרדי בתפילה. צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל
חייל הנח"ל החרדי בתפילה. צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל

בעוד מספר שעות יצעדו רבבות עמך בית ישראל עם פנים נוגות אל בתי הכנסת. בידיהם יחזיקו קינות ושרפרפים נמוכים, יישבו בבתי מדרשות חשוכים, שם יתאבלו בצוותא על חורבנו של בית המקדש.

אך, מסתבר, כי יש מי שחורבן הבית לא נוגע לליבו. ואם לא די בכך, הוא כופה את חוסר העניין באבלות על אנשים העומדים תחת מרותו.

מדובר במחנה 21 של צבא ההגנה לישראל הממוקם בבית ליד. אחד החיילים, העובד במטבח המחנה, התקשר לאתר 'בחדרי חרדים' וסיפר על הוראה שקיבל מהמפקד: "תכין ארוחה חגיגית לערב (ליל ט' באב) ולמחר בצהריים".

החייל ההמום אינו יודע מה לעשות. מחד, באם לא ימלא אחר ההוראה, הוא חושש כי יועבר מתפקידו. מצד שני, ההלכה שעומדת לנגד עיניו אינה מאפשרת לו לתמוך בעוברי עבירה בפרהסיא.

הוא מספר כי בדק בהוראות המטכ"ל, מהם הנהלים בט' באב, ומצא כי המטכ"ל נותן הוראה חד משמעית שלא להפעיל חיילים דתיים בצום, וכי חובה לתת להם ארוחה דשנה קודם הצום.

לגבי ארוחה בפרהסיה, נכתב בחוזר מטכ"ל: בדיונים שנערכים ביום ט' באב, לא יוגש כיבוד, וזאת בשל התחשבות בקצינים הדתיים שמשרתים בצבא. מי שחפץ לאכול, יעשה זאת מחוץ לחדר הדיונים.

וכאן מתפלפל החייל: "אם אסור לאכול אפילו כיבוד קל בחדר הדיונים, הרי שארוחה חגיגית בפרהסיה על אחת כמה וכמה".

אתר 'בחדרי חרדים' הגיש שאילתה לדובר צה"ל בעניין - וימשיך לעקוב אחר הפרשה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}