י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מהיום: ועדת בדיקה תחקור פרשת 'המורעב'

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, מינה את פרופ' חיים הרשקו ליו"ר ועדת הבדיקה להתנהלות 'הדסה' בטיפול בילד ה'מורעב' • הוועדה מונתה בעקבות דרישת אתר 'בחדרי חרדים' לחקור את הפרשה

צו מינוי. צילום: קו עיתונות דתית
צו מינוי. צילום: קו עיתונות דתית


פרשת האם שנחשדה בהרעבת בנה תיבדק על-ידי ועדה של משרד הבריאות. זאת לאחר שסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הורה על מינוי ועדת בדיקה להתנהלות בית החולים הדסה בטיפול בילד החולה.

אתמול הודיע ליצמן לנציב קבילות ציבור לנושאים רפואיים במשרד הבריאות, פרופ' חיים הרשקו, כי הוא דורש להקים ועדה לבדיקת התנהלות הנהלת בית החולים הדסה בפרשה.

היום מינה ליצמן את פרופ' חיים הרשקו עצמו ליו"ר ועדת הבדיקה להתנהלות 'הדסה' בטיפול בילד ה'מורעב'.

ועדת בדיקה רפואית חיצונית עכשיו!

הקמת ועדת בדיקה כזו באה לאחר דרישת אתר 'בחדרי חרדים', שיצא כבר בימים הראשונים של הפרשה בקריאה להקים ועדת בדיקה רפואית. מיד לאחר קריאה זו, הודיע ליצמן בכלי התקשורת כי הוא שוקל הקמת ועדה כזו. עתה, לאחר התייעצויות שקיים עם גורמים רפואיים ומשפטיים, הוא הורה על הקמת הוועדה.

עיתון הארץ מדווח היום (ד) כי למשרד הבריאות הגיעו לאחרונה תלונות מנציגים ב'עדה החרדית' בעניין הטיפול הרפואי שניתן לילד במהלך אשפוזו האחרון בהדסה. לפי התלונות, במהלך האשפוז טופל הילד בתרופה "אנקינרה" שאיננה רשומה בישראל.

התרופה "אנקינרה" היא תרופה ביולוגית הניתנת בהזרקה שפותחה במקור לטיפול בדלקות מפרקים של מבוגרים, אך לאחרונה הותרה כטיפול יעיל לילדים החולים במחלת "סטיל" (Still). "המחלה מאופיינת בדלקת פרקים עם כאבים בפרקים וחום גבוה, ומלווה בירידה משמעותית במשקל. במחלה זו הוכח שהתרופה 'אנקינרה' יעילה, כי למחלה אין טיפול אחר פרט למתן סטרואידים המלווה לעתים בתופעות לוואי קשות", הסביר ל'הארץ' פרופ' משה טישלר, יו"ר האיגוד הישראלי לראומטולוגיה. לדבריו, "התרופה בהליכי רישום בישראל, וגם בעולם לא מאושרת עדיין לטיפול בילדים עם מחלת 'סטיל', אך היא מקובלת בקהילה הרפואית למתן בחולים קשים".

לפי הערכות, בבית החולים 'הדסה' חשדו כי הילד סובל ממחלה זו, מאחר שלא מצאו במשך חודשים רבים את המקור לחום הגבוה ממנו הוא סובל.

מהנהלת 'הדסה' נמסר אתמול ל'הארץ', בתגובה לטענות החרדים באשר לטיפול הרפואי הניתן בבית החולים: "אין בדעת הנהלת בית החולים הדסה לקיים תחקיר רפואי באמצעות התקשורת. מעבר לכך, העובדה היא שמאז נותק הילד מאמו, מצבו הבריאותי השתפר לאין ערוך, וביום ראשון הוא עזב את בית החולים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}