י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הרב דוואק: אני לא מוותר על בני

בניגוד לשמועות על 'שבעה' שיושב הרב יצחק דוואק על בנו ש'מסר' רבים מבני הקהילה לשלטונות, מכחיש הרב ואומר: "צריך להתפלל על הסבל שגרם. אני לא מוותר על בני ולא יושב עליו 'שבעה'"

ה'מוסר' שלמה דוואק. צילום: וואס איז נייעס
ה'מוסר' שלמה דוואק. צילום: וואס איז נייעס

פרשיית 'הדיל המסריח': הזעזוע העמוק שחשו רבים מבני הקהילה החאלבית בארצות-הברית על מעשה ה'מסירה' הנפשע של שלמה דוואק, ומהתוצאות החמורות שבאו בעקבותיו, הביאו לגל שמועות על יחסם של בני משפחת דוואק כלפי הבן שסרח.

בימים האחרונים פורסם כי הרב שלמה דוואק, החליט לשבת 'שבעה' על בנו שירד מהדרך, וכי הוא מתאבל בביתו שבעיירה 'דיל' שבניו ג'רזי.

אך מתברר שעובדה זו אינה מדויקת בלשון המעטה. הרב דוואק אכן מסתגר בביתו מאז התפוצצה הפרשה, ושרוי בהלם כבד, כמו שאר בני הקהילה. בשבת אחר הצהריים הוא יצא לבית הכנסת בו הוא מכהן כרב, שם נשא דרשה.

בדרשתו הוא נאם על חומרת האיסור והעוון הגדול שנושא מי שמוסר יהודי אחר לשלטונות. הוא הוסיף ואמר: אני גם קורבן כמו כל כלל ישראל. הוא ביקש מבני הקהילה להתפלל להקב"ה שיסיר את הסבל הנוראי מבניו.

בשיחה שערך האתר האמריקני 'וואס איז נייעס' עם הרב יצחק דוואק, הוא אמר: אני לא יושב 'שבעה', ולא מוותר על בני. השמועות אינן נכונות.

הרב דוואק ביקש גם לפרסם את הדברים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}