י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

לא התנצלות, הבהרה! • פרסום ראשון

הרב שלמה פפנהיים שהתבטא בראיון ל'משפחה' בגנות ההפגנות האלימות, התבקש לפרסם מכתב התנצלות. לאחר שסירב, הוחלט כי בעיתון 'העדה' יפורסם מכתב מהרב בו הוא אומר כי כל כוונתו הייתה לעורר פולמוס

הפגנה של העדה החרדית. הבדץ הוא הקובע
הפגנה של העדה החרדית. הבדץ הוא הקובע

הסערה שעוררה החשיפה אמש באתר 'בחדרי חרדים' מסרבת לרדת מסדר היום. כזכור, אתמול פרסמנו כי בישיבה שערכה הנהלת 'העדה החרדית' הוחלט להציב בפני הרב שלמה פפנהיים שהתבטא בגנות ההפגנות בנושאי השבת והאם החרדית אולטימאטום: או שיפרסם מכתב התנצלות על דבריו, או שהנהלת העדה תשקול מחדש את הרכב החברים ב'עדה החרדית'.

אלא שהיום (ג') חלה התפתחות נוספת בפרשה: הרב שלמה פפנהים התראיין לרדיו 'קול ברמה' שם אמר כי הוא אינו חוזר בו מדבריו, ולדעתו אין מקום להפגנות האלימות שגורמות לחילול ה' גדול.

הראיון המדובר הלהיט את הרוחות הסוערות בלאו הכי. הדרישה של הנהלת העדה לא התקבלה בהתלהבות אצל נשוא הבקשה, והדברים נראו כעומדים לפני משבר.

אלא שברגע האחרון הושגה הפשרה. בעיתון 'העדה' שייצא ביום ו' הקרוב תפורסם עמדתו הברורה של הרב פפנהיים בקשר להפגנות, וכל צד ייצא וחצי תאוותו בידו.

הנוסח המתגבש עליו יהיה חתום הרב פפנהיים אומר: ביקשתי בסך הכול לעורר פולמוס ציבורי, ולהעלות את הנושא לדיון. הסמכות הבלעדית הם דייני העדה החרדית ולמרותם אנו סרים, על החתום הרב שלמה פפנהיים.

אם רצה הרב פפנהיים להעלות את הנושא על סדר היום, הרי שהצליח בגדול. השאלה המרכזית שנמצאת בחלל האוויר בשכונת מאה שערים היא: איך להוריד את הנושא מסדר היום?.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}