י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'הרנטגן' מאיים: עוזב את נתיבות

ועד ההורים של ת"ת 'חניכי הישיבות' החליט שלא להכניס את ילדי הרב איפרגן לתלמוד תורה. 'הרנטגן' למקורביו: "עוזב את העיר ועובר לירושלים". מנהל הת"ת: הגר"י מאיר יכריע

הרב איפרגן עם הגר"י מאיר, בימים טובים יותר
הרב איפרגן עם הגר"י מאיר, בימים טובים יותר


הערב (ג) התקיים בעיר נתיבות אירוע לרגל סיום סדר נזיקין. אלא שמה שהיה אמור להיות אירוע שכולו תורה, הפך עד מהרה לעצרת מחאה ותמיכה ברב יעקב ישראל איפרגן, הידוע בכינוי 'הרנטגן'.

אירוע הסיום, שארגנה הקהילה החרדית המקומית, התקיים באולמי 'ברכת שמים' שבנתיבות. אל האירוע הגיע גם הרב איפרגן, שבבחירות האחרונות לרשויות המקומיות הצליחה התנועה שהקים - 'נתיבות שלום' - לגייס את מירב הקולות, ולהכניס ארבעה נציגים חרדיים למועצה, מה שהביא לחיזוק כוחו של 'הרנטגן' בעיר.

אלא שכעת מתברר שיש מי שלא שוכח ולא סולח.

אנשי סיעת 'שסג', הרשימה שמאחוריה עמדו הגאון רבי יששכר מאיר והבאבא ברוך, שעל רקע היריבות עם אנשיה הקים 'הרנטגן' את רשימתו, החליטו שלא לאפשר את קבלת ילדיו של הרב איפרגן לתלמוד תורה 'חניכי הישיבות', הת"ת הספרדי בעיר.

וכך, למרות שהגאון רבי יששכר מאיר הורה בתחילה למנהל הת"ת לקבל את ילדיו של הרב איפרגן ללימודים, הרי שוועד ההורים של הת"ת החליט שלא לאפשר את רישומם. בעקבות זאת, ולאחר שהמאמצים שעשה לרשום את ילדיו, למרות התנגדות ועד ההורים, נכשלו - הודיע 'הרנטגן' למקורביו: "אני עוזב את העיר הזאת ועובר לירושלים".

במהלך עצרת התמיכה נשא דברים הרב יעקב דוד סטפנסקי, מסיים המסכת, שזעק: "נגד שנאת החינם שיש כעת, עם כל האסונות בכלל וימי בין המצרים בפרט. יש לעשות הכל למען אחדות קהילת החרדים בנתיבות".

לאתר 'בחדרי חרדים' נודע, כי הרב איפרגן הבטיח לתומכיו, כי למרות החלטתו לעזוב את העיר, -בשבתות הוא יחזור לנתיבות, כדי להיות עם תלמידיו.

גורמים בת"ת אמרו הערב לאתר 'בחדרי חרדים', כי ההחלטה הסופית אם לקבל או לא לקבל את בניו של הרב איפרגן לת"ת תהיה על פי הוראת הגר"י מאיר, שלפניו תוצג השאלה אם לדחות או לקבל את החלטת ועד ההורים. "הגר"י מאיר הורה בשלב ראשון לקבל אותם, וכעת תוצג לפניו החלטת ועד ההורים. אם הוא יחליט שלא לקבל את החלטת ועד ההורים, הרי שיכניסו את הילדים למרות הכול".

המנהל הרב עירן אסייג אמר הערב לאתר 'בחדרי חרדים': "כל ההחלטות של הנהלת הת"ת הן החלטות של הגר"י מאיר ואנחנו רק פקידים שלו. כל מה שהוא אומר אנחנו עושים, ונעשה כל דבר שיוצא מפיו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 61 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}