י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הישג אדיר: מיליארד ש"ח - לישיבות וכוללים

מחר זה יקרה: לקופות המדולדלות של הישיבות והכוללים יועבר סכום בסך מליארד ש"ח. האברכים יקבלו מחר 1680 ש"ח, והישיבות יקבלו עבור כל בחור 1381 ש"ח. השושבינים: יצחק כהן ומשה גפני

פתחו את הרז. יובל שטייניץ וסגנו איציק כהן. צילום: יעקב נחומי
פתחו את הרז. יובל שטייניץ וסגנו איציק כהן. צילום: יעקב נחומי

ההישגים הקואליציוניים של המפלגות החרדיות יבואו מחר, לראשונה, לידי ביטוי בחשבונות הבנק של הישיבות - ומשם גם לחשבונות המצומקים של האברכים.

אין ספק כי את ההקלה הגדולה, בדמות תקציב של מאות אלפי שקלים, ינצלו מנהלי הישיבות בכדי להתרכז בצער על חורבן הבית, במקום על חורבות החשבון המדולל.

קצת פרטים על החוק החדש: לפי חוק התקציב החדש שעבר בכנסת בקריאה שלישית בשבוע שעבר, כל אברך מקבל מלגה חודשית בסך 882 ₪. החוק קובע, כי המלגה המוגדלת תחל רטרואקטיבית מינואר 2009.

עד היום עמדה מלגתו של האברך על סך של 720 ₪, בחודשים האחרונים לא הועבר מלא הסכום, עקב אי העברת תקציב המדינה ובעיות בירוקרטיות שונות, ומידי חודש ראינו בעיתונות המפלגתית קרדיטים למי שהצליח להעביר את הסכום לאברכים.

ההפרשים שהצטברו בקופת האוצר כתוצאה מהעיוות התקציבי עומדים על כ-1603 ₪ לאברך. בנוסף להפרש המכובד, המלגה על החודש הנוכחי עדיין טרם נכנסה, והסכום אותו 'חייבת' המדינה לאברך עומד על כ-2485 ₪.

אתמול (ב') הועבר הסכום המפתיע מקופת האוצר לחשבונות משרד הדתות, לצורך חלוקה לאברכים. הסכום המועבר הוא בבחינת 'שמחנו כימות עינתנו שנות ראינו רעה', והאברכים יקבלו מחר סך של 2485 ₪.

אם לא די בכך יקבלו הישיבות הפרשים גם על הבחורים. לא נלאה אתכם בסבך החישובים, אבל מחר יכנס לחשבונות הישיבות עבור כל בחור סכום של 891 ₪ על הפרשים מחודשים קודמים, ו-490 ₪ עבור החודש הנוכחי.

ומלחמת הקרדיטים? גם היא צפויה להיפתח ממש בקרוב. אך מבדיקה שלנו עולה כי שושביני ההישג המדובר הם סגן שר האוצר, יצחק כהן, שדאג להעברה התקציבית במהירות האפשרית, ועמיתו היושב 'שבעה' בימים אלו, ח"כ משה גפני, שדאג לסעיפים הקטנים בהסכם הקואליציוני, שאת פירותיו יאכלו אברכים רבים, מיד עם צאת צום ט' באב.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}