י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ד"ר וייל: איני מוצא פגם בממצאי

הפסיכאטר שכתב את חוות הדעת על האם החשודה, במכתב לרב אברהם פרויליך: "אינני רומז שהגברת מהווה סכנה כלשהי לילדיה. על מנת להעריך את ההיבט הזה של המקרה, צריך הרבה יותר חומר"

ד"ר וייל: איני מוצא פגם בממצאי

ד"ר יעקב וייל, הפסיכאטר שכתב את חוות הדעת המדהימה על האם החשודה בהרעבת בנה, מסתייג מהאבחנה כי היא אינה מסוכנת לילדיה. על בסיס חוות הדעת של ד"ר וייל - שהדו"ח המלא שלו נחשף בלעדית באתר בחדרי חרדים - פסקה השופטת שלומית דותן מבית המשפט השלום בירושלים לשחרר את האם למעצר בית בביתה, עם ילדיה.

הדו"ח המלא של ד"ר וייל
האם מספרת: "הילדים קפצו עליי בכאלה צרחות"

האם ההסתייגות של הד"ר באה בעקבות המתקפה שניהלה נגדו התקשורת החילונית? קשה בשלב זה לדעת.

בכל מקרה, במכתב ששיגר אל העסקן הרב אברהם פרוילך, מי שאירח בביתו את האם במהלך השבוע בו הייתה נתונה במעצר בית לפי פסיקת בית המשפט, הוא כותב: "לאחר שבחנתי, בדיעבד, את מכתבי, לא מצאתי בו כל פגם, למעט המשפט, בפרק המסקנות: 'להערכתי המקצועית תוכל הנבדקת להמשיך בביצוע תפקידי הורות כלפי כל ילדיה כולל **** ללא כל סכנה'".

במכתב הוא קובע: "לא היו בידי הכלים המספיקים להגיע למסקנה זו. אני מבקש להבהיר לך שאינני רומז בזה שהגברת מ' מהווה סכנה כלשהי לילדיה; מסקנתי היא שעל מנת להעריך את ההיבט הזה של המקרה, צריך הרבה יותר חומר והרבה יותר זמן מאלו שהיו בידי מאלו שהיו בידי בשבוע שעבר. מלבד המשפט הנ"ל איני מוצא פגם בממצאי האחרים הכלולים בחומר שנמסר לבית המשפט הנכבד".

צילום: חדשות 2צילום: צילום: חדשות 2
צילום: חדשות 2


ד"ר וויל כותב כי אינו חוזר בו מהאבחנה, אולם הוא מודה שיתכן והנתונים מהם הסיק לא היו מלאים, וכי אם בידי הפסיכיאטר המחוזי יש מידע שלא הועבר אליו - אשר על פיהם חלק עליו הפסיכיאטר המחוזי - הרי שהוא מבקש מידע זה, כדי לשקול את אבחנתו פעם נוספת.

בעקבות מכתב זה הגישה פרקליטות המדינה לבית המשפט הודעה, כי הם מעבירים לבית המשפט את המסמך כ"השלמה לחוות דעתו של וייל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}