כ' חשון התשפ"ה
21.11.2024

בבני ברק דנו: איך נפתור את בעיית העומס בכבישים

עיריית בני ברק ומשרד התחבורה דנו במציאת פיתרונות למסלולים חלופיים לתחבורה הציבורית בבני ברק. בעיר פועלים 7 קווים עירוניים, 4 קווים ראשיים לתל-אביב ו-39 קווים לריכוזי אוכלוסיה חרדיים

העבודה בנושא דרכים לשיפור התחבורה הציבורית בבני-ברק, בראשות ראש העיר, הרב יעקב אשר
העבודה בנושא דרכים לשיפור התחבורה הציבורית בבני-ברק, בראשות ראש העיר, הרב יעקב אשר

עיריית בני ברק ומשרד התחבורה יפעלו למציאת פיתרונות למסלולים חלופיים לתחבורה ציבורית מבני ברק לערים שונות ברחבי הארץ, כדי למנוע עומסים ברחובות מסויימים ולשפר את זרימת התחבורה בעיר. כך סוכם בפגישת עבודה שהתקיימה בראשות ראש העיר הרב יעקב אשר, ונציגים מהעירייה וממשרד התחבורה, שנתכנסה לדון במכלול נושאים אלו.

בפגישה, בה השתתפו הרב מיכאל קקון, חבר הנהלת העירייה וראש האגף לתשתיות ולפיתוח; הרב חנוך זיידמן, מנהל אגף לתשתיות ולפיתוח של העירייה והרב יעקב קוליץ, ראש לשכת רה"ע נמסרה סקירה על מצב התחבורה הציבורית בעיר וממנה, ובין היתר נמסר כי בעיר פועלים 7 קווים עירוניים, 4 קווים ראשיים לתל-אביב ו-39 קווים, בהפעלת 8 חברות שונות, מבני ברק לריכוזי אוכלוסיה חרדיים כירושלים, אלעד, מודיעין עילית, רחובות, תפרח, בית שמש, ביתר-עילית, אשדוד, קריית-יערים, חיפה, רכסים, צפת ועוד.

אחת הבעיות העיקריות שהועלו ושדנו בהן במשותף עם נציגי משרד התחבורה, מר דרור גנון, סגן מנהל אגף בכיר לתחבורה ציבורית, והרב שלמה רוזנשטיין, חבר הנהלת עיריית ירושלים ויועץ למשרד התחבורה בתחום המגזר החרדי, הוא ריבוי אוטובוסים בקווים בינעירוניים שעוצרים באותן תחנות ומשום כך, לא אחת, הנהגים נאלצים להמתין לפינוי התחנה, כדי לאפשר מתן שירות לנוסעים.

ראש העיר קרא למשרד התחבורה לבחון חלוקה נכונה יותר של תחנות עצירה בין הקווים, ולמציאת פיתרונות מיידיים לעומסים במוצאי שבתות, במיוחד בתקופת הקיץ, כאשר שעות הנסיעה בהם הן מועטות ביותר בעוד בתחנות ממתין ציבור גדול מאד של נוסעים.

בתחום זה הוצע לאתר נקודות מוצא מהיר לקווים התדירים ביותר: 402 לירושלים, 280 לאלעד ו-350 לאשדוד. נושא זה נמצא כבר בבחינה הנדסית, לצורך הגשת המלצות, כדי להגיע לשיפור בהקדם למשתמשים בקווים אלו.

נושא מרכזי אחר שהועלה בפגישה הוא מניעת התבססות מערך התחבורה הציבורית על ציר אחד, בלא כיסוי טוב ליתר אזורי העיר, כשהפיתרון המוצע הוא דילול התנועה בציר הראשי על ידי העברת חלק מהתשומות לצירים חלופיים. לצורך זה כבר אותרו צירים פוטנציאליים אפשריים ונבחנת האפשרות לפתיחת קווים על הצירים החלופיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}