י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'הוועד לצביון חילוני' בקרית יובל

לאחר לחץ מאסיבי מגורמי שוליים חילונים ומעמותת 'רוח חדשה' החליטו באוניברסיטה להקפיא לפי שעה את המכרז • וגם: דיון מכריע על עתיד בית הכנסת בשכונה, הסתיים בניצחון לחרדים

שכונת קרית יובל. מלחמה על צביון
שכונת קרית יובל. מלחמה על צביון

שכונת קרית יובל לא מפסיקה לספק כותרות. למסתכל מבחוץ נדמה, כי התושבים החרדיים חובבי אקשן ומוצאים מידי יום פינה חדשה להתגדר בה, ולהגיע דרכה לכותרות העיתונים, אך לא היא.

שכונת קרית יובל, היא אחת השכונות הגדולות בירושלים, הציבור החרדי שהגיע לשכונה, התיישב בכל חלקי השכונה, ולכל איזור יש את הבעיות שלו. למעשה בעיותיה של קרית יובל בעינים חרדיות, היא בעיה של מספר לא מבוטל של שכונות במימדים גוש דניים.

לאחר ההצלחה של התושבים החרדים בחלקו העליון של השכונה, ביום חמישי האחרון, שם הכריעה השופטת כי יוכלו להמשיך ולהתפלל בבית הפרטי, למרות טענת העותרים על שימוש חורג כביכול. תדון היום ועדת תכנון ובניה על עתידו של בית הנסת ברחוב אולסוונגר בשכונה.

אך לפני הדיון שמתקיים בשעה זו, חלה התפתחות מענינת לא פחות בשכונה. כזכור, הוציאה האוניברסיטה העברית בנינים הנמצאים בבעלותה למכרז. הבנינים ששימשו כמגורי סטודנטים, הוצאו למכרז עבור דירות לזוגות צעירים. למכרז ניגשו מספר קבוצות רכישה, כשרובם המכריע קבוצות חרדיות.

אלא שבין הקבוצות בלטה קבוצת רכישה הפועלת מטעם עמותת 'רוח חדשה'. העמותה המדוברת פועלת למען זוגות צעירים חילונים בלבד. בבקשה שהגישה העמותה להנהלת האוניברסיטה הם ביקשו לתת להם את הבנינים המדוברים בהנחה ניכרת, וזאת מכיוון שהבנינים האלה יכולים להכריע את צביון השכונה. בבקשה, ובעתירה שהוגשה בעקבותיה לבית המשפט טענו אנשי העמותה, כי יש להם זכות ראשונים על הבנינים מכיוון שהחברים המעונינים לרכוש את העמותה, הם בוגרי האוניברסיטה.

למותר לציין, שקבוצות השוליים החילוניות בשכונה, העושות הכל בכדי למרר את חיי התושבים החרדים, 'התלבשו' על המכרז, ופעלו בכדי להטות את המכרז לטובת החילונים. באמצעי התקשורת הזהירו: "אם ניתן את השטח לחרדים, אכלנו אותה! השכונה תיהפך לחרדית",

היום (ב') הודיעה האוניברסיטה כי המכרז מוקפא. הקפאת המכרז היא ניצחון גורף לחילונים, שנמצאים בעמדה נחותה לעומת החרדים מבחינה כספית. הפרשייה כנראה תגלגל שוב לבית המשפט, שיכריע האם הקפאת המכרז מטעמים של 'שמירת צביון השכונה' היא חוקית.

בתוך כך, בשעות הצהריים, מתקיים דיון בועדת תכנון ובניה על בית הכנסת ברחוב אולסוונגר. כזכור, נתן בית המשפט ארכה של 45 יום לצורך אישור בית הכנסת בועדת התכנון. ההיתר בדמות אישור חורג למבנה, אמור להתקבל למרות עשרות ההתנגדויות המונחות על שולחן הוועדה.

לאחר ישיבה שארכה למעלה משעה החליטה הוועדה לאשר את המבנה לשימוש חורג, והתושבים החרדים בקרית יובל פולטים אנחת רווחה. בית הכנסת - אושר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}