י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

שיפור במצבו של 'האברך המחלץ'

שיפור חל במצבו של האברך מנשה כליפא שסיכן את חייו כדי להציל את הפעוטה רחלי סופר ז"ל לאחר שנפלה לבור בירושלים. רופא: "ההתאוששות שלו מרשימה, אבל יש לו עוד דרך ארוכה מאוד"

צוותי ההצלה בזירת האסון. צילום: זק"א
צוותי ההצלה בזירת האסון. צילום: זק"א

מצבו של האברך מנשה כליפא, שסיכן את חייו כדי להציל את הפעוטה רחלי סופר ז"ל שנפלה לבור בשכונת רמת אשכול בירושלים - משתפר. מבית החולים 'הדסה עין כרם', שם הוא מאושפז, נמסר כי הוא עדיין מאושפז במצב קשה, אך יציב. כך דווח ב'חדשות 2'.

"ההתאוששות שלו מרשימה, אבל יש לו עוד דרך ארוכה מאוד", אומר אחד הרופאים שטיפלו בכליפא.

"כשאין חמצן יש נזק היפוקסי, נזק מחוסר חמצן", אומר פרופ' יעקב נאפרסטק, מנהל האגף הפנימי בבית החולים. "אנחנו מניחים שזה הנזק העיקרי שנגרם לו בזמן השהות בבור".

על אף המצב הקשה, הביע הרופא תקווה כי כליפא יצליח בכל זאת להשתקם לחלוטין בסופו של דבר.

משפחת סופר: לחקור תפקוד הרופא

כפי שדיווחנו, מד"א זימן לבירור את הרופא שהגיע לזירת האסון, ד"ר ראדמיר ראק, זאת לאחר שמעדויות שהגיעו אל אתר 'בחדרי חרדים' עלה כי הרופא קבע כי הילדה רחלי ע"ה מתה כתוצאה מטראומה ומדימום פנימי, ולא משאיפת גזים רעילים שמילאו את הבור, ולכן קבע כי אין צורך לבצע בגופה עיסויי לב, שייתכן כי היו מגדילים את הסיכויים להציל את חייה. "הרופא קבע מוות ללא שהכניסו תרופות דרך הווריד", סיפר אחד מצוות המתנדבים שטיפלו בילדה.

עוד עלה מהעדויות, כי כי לאחר קביעת מותה של הילדה, ביקש אותו רופא מצוות פרמדיקים אחר להפסיק את הניסיונות להציל את חייו של האברך מנשה כליפא, שנחלץ להציל את רחלי סופר ע"ה מתוך הבור.

הפרמדיקים בחרו להתעלם מההוראה ולאחר דקות אחדות חזר כליפא לנשום - ופונה אל בית החולים במצב קשה מאוד.

גם משפחת סופר דורשת לפתוח בחקירה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}